[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vr / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip / qa] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / asp / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / wsg / wsr / x] [Settings] [Search] [Home]
Board
Settings Home
/ic/ - Artwork/Critique


Thread archived.
You cannot reply anymore.



Soul or soulless?
>>
>>3921300
soul
>>
>>3921300
The light is coming from the top right third of the page for the background, but the face lighting is coming from the direct side. Bad photoshop tier.
>>
>>3921300
I actually like this one for once. The mood and her more natural appearance really shines with me.
>>
>>3921300
FUCK
>>
c'mon wtf someone needs to share some secrets from his school already.. this is grand master shit level
>>
Metal stuff on her collarbones look weird but godlike otherwise
>>
>>3921300
>nu-ruan
>character badly pasted on the foreground
Soulles shit/10, not even close to his old art
>>
>>3921300
if you are famous you can only do soulless as far as /ic/ is concerned
>>
>>3921300
Useless picture.
>>
File: 412376821.jpg (247 KB, 1550x1054)
247 KB
247 KB JPG
>>3921356
RJ was famous already when he made this and it was soulful.
It's just that the way he uses light in his new pieces makes them look like 3d renders.
>>
File: Oscar.jpg (18 KB, 294x358)
18 KB
18 KB JPG
>>3921365
good compliment
>>
Inconsistent lightning. I'm sure his former instructors are fisgeting like crazy.
>>
>>3921311
It's coming from the reflection off the snow, you brainlet
>>
I bet $1 million he can't draw an ugly person.
>>
>>3921311
People like you stress the fuck out of me
>>
>>3921300
I never liked RJ but this one looks just bad. It's like he took a DAZ3D model and pasted it on the background and didn't retouch it enough to make it look coherent
>>
>>3921367
See I think this is soulless mannequin tier but it's interesting in texture/color, OP is horrible
>>
>>3921529
kek same
>>
okay, there is not a better digital artist than him

if you think there are post their work
>>
The way her forehead and nose are lit so strongly does clash a bit with the shadows from the trees, unless it's another light than the moon, quite close to her. I personally think it flies since it sculpts her profile in a good looking way.
Light on her body looks like snow bounce light though.

The way he painted the trees is awesome
>>
File: 1429296165031.jpg (228 KB, 776x1119)
228 KB
228 KB JPG
>>3921588

>if you think there are post their work
>>
File: jaimejones.jpg (100 KB, 900x624)
100 KB
100 KB JPG
>>3921588
>>
>>
>>3921602
>he posts his old work
lmao, post his new work so we can laugh at you
>>
>>3921300
Unlimited soul works
>>
>>3921300
what is that weird "r" in the background?
>>
>>3921652
It's his signature you DIPSHIT
>>
>>3921300
One of the trees by the back of her hair is fucked
She also kinda looks like she's made of rubber kek
>>
>>3921662
s-sorry
>>
>>3921669
this is an /ic/ crit lmao
>>
File: ronjulia vs ic.jpg (350 KB, 800x732)
350 KB
350 KB JPG
>>3921678
based
>>
>>3921578
you're talking about the subject and not the painting. she looks soulless sure, but damn if that image isnt lovely.
>>
>>3921311
Fuck off
>>
>>3921300

I hate the pseudo anime bimbos he paints, but I actually love his landscapes. I wish he painted more landscapes.
>>
>>3921743
No, I'm talking about the painting. OP doesn't look well executed, it doesn't have the same harmony as >>3921367
>>
File: 648721396.jpg (885 KB, 1042x845)
885 KB
885 KB JPG
>>3921729
>>
>>3921440
based
>>
>>3921614

Looks like he was influenced by Stepan Kolesnikov
>>
>>3921743
looking good doesn't necessarily equate to soul though. It's the same reason why amateur art can have so much soul, yet pro art can be soulless. The amateur art, although extremely flawed, shows the genuine passion the person put in. Pro art is often done in the most efficient way possible to shit it out faster, and is "safer" to get a wider appeal, thus losing soul. Not to say that bad art always means it has soul.
>>
background is photo bashing
>>
>>3921853
sorry lads I forgot the jikes
>>
>>3921614
>>3921853

Yeah that's a nice photograph asshole
>>
>>3921871
top tier photobashing. he is truly the master of photo bashing. definition of talent
>>
>>3921903
but he doesn't
>>
>>3921903
It doesn't even look like he photobashed. Quit trying to sound intelligent, it's cringy.
>>
>>3921300

Ruan Jia is hollow, soulless automaton like all chinese, not even real human but something like doppelanger fetch full of faggots (sticks that is).
>>
>>3921928
>Ruan Jia is hollow
Your taste in art is what's hollow and soulless.
>>
Until I saw this on Artstation, I thought someone had cut out one of his girls and pasted it on an unrelated bg.
>>
>>3921846
>confusing genuine passion with incompetence
>>
>>3921300
I don't like this. Something about her right shoulder, long neck, wonky clavicle, tiny and misplaced ear, huge forehead and the lack of hard shapes is extremely unappealing to me.
>>
>>3921300
I am envious about his techincal skills and fame, but IMO all of his pics look boring.
>>
>>3921300
It kinda looks like one of those old video game cut scenes where the character doesn't quite match the background and it looks just a bit off
>>
>>3922013
>>3922242
unironically that's just because you're used to watching shitty beg drawings all the time, so when something looks right for once it just seems outright strange

the quality and worth of art has immensely decreased, since nowadays every beg tumblr/reddit fag considers themselves an "artist" and shits out low-effort shit daily
>>
>>3922823
>"no u its actually really good"
come on rjfags you can do better than this
>>
i've noticed that art that gets accused of being "soulless" on /ic/ tend to be stiff in their movement, and are overly rendered.
>>
>>3922823
No, it's not. I can understanding defending him as he's technically better than anyone on this board, but the background and the girl are completely unrelated in every possibly way. The lighting doesn't match without any explanation why (yes bouncing light, but why isn't she affected by the main light source), she's half naked in the snow at night without any explanation why, the levels of details aren't on the same level and so on.

It's not because he's Ruan Jia that he can't possibly make some choices that negatively affect the quality of his art just because he somehow fucking feels like it.
>>
>>3922823
Rule for art:
If something looks off, it's off.
>>
>>3923576
No rules, only tools. If I had a dollar for every time some /ic/ crab invented flaws where none existed so their critiques could sound more serious, I could pay for Chinese scientists to CRISPR me up a real-live version of Ron Jon’s figure skater cyborg up here.
>>
love it, different from his usual stuff but i'm not opposes to that. it feels good in a strange way.
>>
>>3923600
opposed*
>>
>>3923581
post your work. yea, didn't think so.
>>
>>3923512
I don't think artwork can be "overly rendered", but yeah, his works are really stiff and lifeless.
>>
File: ruan-jia-6.jpg (228 KB, 1280x821)
228 KB
228 KB JPG
Soulless, always prefer his older art
>>3921588
Huang Guangjian is similar and still manages to retain some soul
>>
>>3922892
>>3923545
>>3923576
but who are you guys to criticize him tho? I mean at least show a couple of your works so we can check the value of you and your word as an artist, if you're at least somewhat decent in realism then your opinion might not be discarded right away. But if you're drawing shitty beg tumblr doodles and still trying to devalue those of a much higher skill set, then it just makes your silly comments part of the rj-screencapcringepasta
>>
>>3924213
>you need to run as well as an athlete to be a coach
>>
>>3924218
>trying to make analogies
stop
>>
>>3924213
>LEAVE RUAN JIA ALONE
And who are you to tell others they aren't in a position to criticize?
>muh credentials
Retard.
>>
>>3924221
>you need to be a starred chef to tell if someone's food is shit
>>
>>3924213
Back to your huge box you fucking retard
>>
>>3921300
how did he do this
>>
>>3922242
>>3922013
it looks really weird at first but the longer you stare at it the better it gets idk why

ruan jia is a fucking magician
>>
>>3922242
ruan jia comes from like ps2 era 3D art so his work has a lot of that feel.

i quite like it very much. it evokes nostalgia.
>>
>>3921300
Why is it so bright outside when the sky is so dark?
Where is she in relation to the background? She's just a head and shoulders floating in space with a flat painting behind her.
What's the context for the scene? Why is she outside in a dark snowy forest during while wearing basically nothing?

He can do better.
>>
>>3927009
>not knowing how light works

anon..
>>
>>3927009
yes question everything, that will definitely make a good picture, its not like abstract paintings are a thing, everything has to have a fucking backstory. like nigga shut the fuck up
>>
>>3927027
If it makes the art look like shit it needs to be questioned
>>
>>3924312
so youre saying youre a /beg/ and you say ruan jia is shit, relax child. you cant appreciate technical achieve yet, maybe come back a decade later?
>>
>>3927031
the only reason youre calling it shit is because it doesnt carry any story, but why should it? the technical ability carries this piece thats impressive on its on, why would you need to go further? it wouldnt make the piece better, it would just have a story. stories dont make it better it just gives it another way for you to connect to it aka just your shitty opinion.
>>
>>3927033
pyw if you want to get on your soapbox and tell everyone how /beg/ they are
>>
>>3927038
i did't say shit nigga, youre the one that said
>you need to be a starred chef to tell if someone's food is shit
implying that you are a /beg/ thats all on you dumbass.
>>
>>3927039
So you can virtue signal and suck RJs cock but you can't pyw?
>>
>>3927039
By your retarded logic you shouldn't be allowed to praise him either because you're not on his level lmao
>>
>>3927035
It's not about story you idiot. It's about making any visual sense.
>>
>>3921300
i love the "gas station in toronto" aesthetic
>>
>>
>>3929419
>that perspective
>>
>>3929419
He needs more Loomis
>>
>>3921300
RUAN JIA IS MY FUCKING GOD I LOVE HIM ALL HIS ART IS THE FUCKING GREATEST ALL OF YOU WHO THINK OTHERWISE CAN FUCKING DIE I LOVE YOU RUAN I LOVE YOU AAAAAAAAA AAAAAA AAAAAAAAAAAA
>>
>>3921300
just like any other chink shit, so soulless. I could pinpoint other underground chink that doesn't even speak other than chink that can draw something like this with exact level.
>>
>>3921316

just draw

¯\_(ツ)_/¯
>>
>>3921300
This looks like he's experimenting with 3D models and the result is definitely less than impressive... Kind of looks like a PS3 screenshot lol
>>
>>3921367
Jesus fuck can the lighting be even more forced please? I hate this
>>
>>3927343

you mean that it looks depressing as fuck
>>
>>3930128
>This looks like he's experimenting with 3D models and the result is definitely less than impressive
no and no
>>3930128
>Kind of looks like a PS3 screenshot lol
no.
>>
>>3930155
Prove me wrong you stupid fuck
>>
File: safasf12413.jpg (23 KB, 486x491)
23 KB
23 KB JPG
WHATS THE POINT OF TRYING IF I KEEP PAINTING AND PAINTING AND MY WORK NEVER LOOKS LIKE THIS ILL NEVER BE THIS GOOD ILL NEVER CATCH UP WHY
>>
>>3930318
>what are master copies
>>
what the fuck is his obsession with these retarded kpoop anime sluts, they look like shit every single one
>>
File: SUBWAY.jpg (438 KB, 1598x534)
438 KB
438 KB JPG
>>3921588
idk if better, cause they are doing different things, but he mullins is up there.
>>
>>3930128
>beg fag
wrong thread
>>
>>3923893
>>3921367
>>3921300
I occasionally see this guy's stuff on artstation and I didn't know people sucked his dick so much here. I mean he's good technically, has a shiny style with colors done a certain way but that's about it. His original designs with armor/creatures/whatever are alright. If you ask me his style kind of gets in the way of rendering things so that there's proper depth in his stuff. If I could describe his style it's like digital gold leaf, very fancy but nothing of substance.
>>
>>3933927
What does "proper depth" mean?
>>
>>3933927
>If I could describe his style it's like digital gold leaf
Wow you actually right, his skills is quite good but i can't be bother to save any of his works because there's nothing interesting.
His gundam one is cool though
>>
>>3921300
soulful soullessness
>>
>>3933927
>>3933936
whole thread is filled with samefaggin
>>
File: nigga.png (9 KB, 361x146)
9 KB
9 KB PNG
>>3933941
dude does this guy pay you to jack off to him or something
>>
>>3933932
His style exaggerates color in a certain way so that it looks striking but spatially it tends to look kinda flat
>>
File: Untitled.png (52 KB, 965x614)
52 KB
52 KB PNG
>>3933941
I just praised your artist, why are you acting like a retard?
>>
>>3933956
What is this certain way you're talking about? I'm really curious since I think depth itself is one of his strongest points.
>>
>>3933959
I think his specific desaturated and vibrant palette makes it difficult to convey a natural sense of depth. The way he lights also factors into it. It's like he creates an idea of depth that you have to work to perceive rather than one the eye immediately puts together.
>>
>>3933521
pretty dope
>>
File: 624.jpg (122 KB, 1095x485)
122 KB
122 KB JPG
reference
>>
Are they humans?
>>
>>
creepy
>>
>>3934278
dude's hair is thinning out. he needs to style that shit
>>
soul?
>>
same girl
>>
>>3934297
>ruan jia same face
Holy fuck, he painted this!? It looks like a fucking photo
>>
>>3934307
yes
>>
>>
>>
>>
>tfw you will never get chinese qts through sheer painting skill
why live
>>
She looks like her abdomen will rip open and insect legs and spiders jaws will devour me. Keep this monster away from me bros
>>
Farrrk I want to go back to china
>>
Digital will always be soulless

Print this out and tape it across your tablet, then go buy some real paint
>>
>>3934416
*Pushes you closer*
>>
>>3934416
>insect legs and spiders jaws
ruan loves it

he teaches her how to paint btw
https://www.artstation.com/jingyus
>>
>>3934453
She would've been pretty if she didn't fall for the pizza jaw meme
>>
>>3934453
Why does she look so souless and fake
>>
>>3934478
She is chinese.
>>
>>3934494
>chinese
they will replace us
>>
>>3934514
>us
Sure thing chang
>>
File: Jaime Chong.jpg (59 KB, 720x540)
59 KB
59 KB JPG
>>3934519
it's not funny
>>
>>3934531
i can't tell whether the one the left or the right is the mom
>>
File: White Family.jpg (174 KB, 1600x887)
174 KB
174 KB JPG
>>3934615
>>
>>3934416
no boner, no, this is not okay, go back to sleep
>>
>>3934278
He looks really weird. Probably uses makeup and had plastic surgery like those fake bitches.
>>
>>3934303

She literally looks like one of those sex dolls

um...I like it
>>
>>3933952
>>3933957
offended much lol
>>
>>3934283
>>3934342
>so this is the status you gain as an art prophet
I think he fucks them every night while snapping reference pics
>>
>>3934416
>>3934478
>Roasties on suicide watch
>n-no another girl is close to my r-ruan AAAAAAA
>>
>>3934804
not everyone is as autistic as you are
>>
>>3934657
Bruh are you fucking kidding me its 2 of my teachers in this lmao Kevin Chen and Sherwin Abestomas
>>
>>3934283
that fucking stand. Makes me feel better about my half assed digital setup.

Is that a cintiq 13 inch tho? or mobilestudio? looks so small
>>
>>3934435
theres always that one dude that cant keep up with the times.

just say "hehe ok gramps", and they stop posting for 2 days.
>>
>>3934453
lol, she's better than him
>>
>>3934297
In china you meet a woman to get a sexdoll, and buy a sexdoll to get a relationship. uncanny
>>
>>3934836
you're the autistic one for being so offended by trivial things anon
>>
>>3934343
>fuck two cuties at the same time
How does he do it



Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.