[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vm / vmg / vr / vrpg / vst / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip / qa] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / pw / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / vt / wsg / wsr / x / xs] [Settings] [Search] [Mobile] [Home]
Board
Settings Mobile Home
/i/ - Oekaki

[Advertise on 4chan]

Name
Options
Comment
Verification
4chan Pass users can bypass this verification. [Learn More] [Login]
File
Draw Size ×
  • Please read the Rules and FAQ before posting.
  • There are 37 posters in this thread.

08/21/20New boards added: /vrpg/, /vmg/, /vst/ and /vm/
05/04/17New trial board added: /bant/ - International/Random
10/04/16New board for 4chan Pass users: /vip/ - Very Important Posts
[Hide] [Show All]


[Advertise on 4chan]


File: 1635389661407.png (424 KB, 1500x1725)
424 KB
424 KB PNG
Hi there! Welcome to the Oekaki OC thread! This is where you're free to post your art of your own original characters and creations and welcome to share about them as you please. Show us whatcha got!
Last thread: >>653279
This thread's theme is all about ringing in the new year. Have you any artistic goals you'd like to reach in 2022? Perhaps you'd like to flesh out your world and characters a bit more? Let us know!

Additionally, you can come and join the fun in the official /i/ OC discord! Run by the community, for the community. https://discord.gg/KS3THNM

Without further ado, Let's get drawing, Oekaki!

And remember, accept no substitutes!
>>
That's better.
>>
File: shrimpchimp.png (406 KB, 1200x1200)
406 KB
406 KB PNG
Everyone always says "I'm gonna draw more backgrounds this year!" but i dunno if I will. Whatever happens happens. Maybe I'll start working on my VN again.
>>
>>668762
you're working on a vn? can you tell us about it
>>
File: download_responsibly.png (1.83 MB, 1716x1916)
1.83 MB
1.83 MB PNG
>>668763
Solemn Autumn is the name of the story, and the town in which it takes place.
It's the story I've made with all the stupid demons I'm always drawing. I wanna tell some edgy story about the meaning of existence, God, death, and coming of age. And I want it to be emo. It'll never be made because I will never have enough money to license all the songs I'd want from various post-punk bands for the soundtrack.
>>
Kottfag will just use my original content to be abusive and inflammatory. I don't actually want some asshole to draw himself raping my characters and calling me a cuck, thanks.

>wizzardanon
>delta
>maruyama
>green

Not a fucking chance am I gunna let him add me to his little list.
>>
File: tegaki.png (33 KB, 600x600)
33 KB
33 KB PNG
>>668765
that's some seriously cute ui. ren'py right? i think optimistically you could create the game with placeholder music while focusing on other elements first, and maybe once everything else is finished you could see about reaching out to one or two of your favorite bands. or, maybe this first one launches and does some decent enough sales that the sequel could feature more cool licensed stuff... rooting for you whatever you do, visual novel development is tough but rewarding

Oekaki Post (Time: 23m, Replay: View)
>>
File: riveting.png (2.88 MB, 1692x2696)
2.88 MB
2.88 MB PNG
>>668778
>you could create the game with placeholder music while focusing on other elements first
yea that's what folks have been tellin me. for a while now i've been meaning to put out the demo of the first chapter, just to put something out there. it has some instrumentals and chiptune renditions of songs i'd wanna use, just for placeholders and i think it's pretty cool. i've only got about 10 minutes worth of game right now though and if i wanna put something out i'd want it to at least be an hour. plus bonus shitpost content too.

also, very cute art. :3c
>>
>>668782
>10 minutes worth of game right now though and if i wanna put something out i'd want it to at least be an hour
i think that's a very good goal to reach for and, plus, you can stick that demo on your resume saying "look, i shipped this". would it read like a kinetic novel or are you thinking choices and decision making?
>also, very cute art. :3c
thank you
>>
File: oops.png (710 KB, 1070x884)
710 KB
710 KB PNG
>>668784
i want there to be choices but i don't know anything about coding or how flags work so i guess i gotta study that. :B
>>
File: tegaki.png (34 KB, 400x400)
34 KB
34 KB PNG
>>668740
Hopefully i will actually complete stuff this year

Oekaki Post (Time: 6m, Replay: View)
>>
>>668791
here's hoping, anon! would love to see what you'll put out!
>>
File: IMG_20220113_220334.png (835 KB, 1262x1507)
835 KB
835 KB PNG
Cause i'm a degenerate
>>
>>668788
i encourage you to spend some time with the built in ren'py tutorial--it's got some great, easily digestible documentation on how to set up choices, flags, and call-backs. believe me, i don't have the head for coding either but they have it set up very straight forward.

anyway, once again, i'll be rooting for you. keep us updated
>>
>>668797
>Flat-chested Ragdoll GF
Things I never knew I wanted but now will never be able to survive without...
>>
File: tegaki.png (10 KB, 400x400)
10 KB
10 KB PNG


Oekaki Post (Time: 3h 6m)
>>
File: Geist Blade.png (1.54 MB, 2480x3508)
1.54 MB
1.54 MB PNG
His name is Coyote and he's a super hero with ghost powers
>>
>>668942
seems cool
>>
>>668797
Hot
>>
File: unknown-403.png (168 KB, 447x377)
168 KB
168 KB PNG
i think if julian ever found out about anime, he would've been a weeb
>>
>>668782
Release whatever you can as soon as you can. Even if just privately, you need feedback. Because if you have an hour of content but the first 10 minutes are shit, no one will play the rest of the hour. Good luck
>>
>>669002
that's actually some really solid advice anon. it's blunt but it's very good advice. i'll keep it in mind.
>>
File: tegaki.png (17 KB, 400x400)
17 KB
17 KB PNG
lulz

Oekaki Post (Time: 40m, Replay: View)
>>
File: tegaki.png (25 KB, 400x400)
25 KB
25 KB PNG
she hangs on walls and shit talks her dead husband

Oekaki Post (Time: 3m, Replay: View)
>>
File: chibi_sate.png (167 KB, 900x1000)
167 KB
167 KB PNG
chibi
>>
File: tegaki.png (59 KB, 400x400)
59 KB
59 KB PNG
i tried to draw a happy kid at the playground i dunno

Oekaki Post (Time: 17m, Replay: View)
>>
File: tegaki.png (16 KB, 400x400)
16 KB
16 KB PNG
visit aquarium

Oekaki Post (Time: 12m, Replay: View)
>>
File: obraz_2022-01-15_142907.png (853 KB, 1280x1280)
853 KB
853 KB PNG
not sure who did dude is, I just like the design itself, no idea of what he could be like
>>
File: obraz_2022-01-15_142945.png (577 KB, 1280x1280)
577 KB
577 KB PNG
>>669092
fullbody ver.
>>
File: tegaki.png (70 KB, 400x400)
70 KB
70 KB PNG


Oekaki Post (Time: 45m, Replay: View)
>>
>>668740
Is NSFW work allowed?
>>
>>669118
it's a red board lmao go for it
>>
>>669123
I'll hold you to this later
: DDD
>>
>>669126
...yeah? what of it? if it's to start shit then don't bother. find a better way to get attention, maybe something positive? we're tired.
>>
>>669127
it works tho
booted one parasite off the site
2 more to go
>>
File: tarvestal.png (91 KB, 961x801)
91 KB
91 KB PNG
i used to have a gooey antagonist called Tarvestal, who was mostly full of hot tar made from people and creatures melting into it. here's an old drawing of her in a different palette to usual

>>669128
don't stroke your ego too hard there buddy, it'll make your brain smoother than it already is. it's stupid to start shitflinging again just because you're desperate for attention.
again, do something genuinely nice, you'll have a much better time on the board. hell, maybe you'll eventually learn that people aren't out to get you for no reason.
there's no point trying to act like a tough guy on 4chan.
>>
>>669128
Hello lolcow.
>>
File: gremorwy.png (1.88 MB, 1200x1200)
1.88 MB
1.88 MB PNG
>>669128
come to poland nigga i'll break out my adidas tracksuit and kick your ass you'll look like the skinned monkey on kanye's new single i'll smoke you like a cigarette and put you out under my yeezys
>>
>>669129
yooo this is rad
do you have a blog?
>>
>>669093
infinitely better without the dumb mouth
>>
>Green has an accent
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
SEEEEEEEEEEXXXXXX SEX SEX SEX SEX SEX SEX SEEEXXX
>>
>>669165
i do! but it would be unfair because that drawing was a one-time thing, i haven't drawn anything similar since
>>
>>669188
boy, you have a lot to learn
>>
>>669188
cmon i'd like to bookmark your account atleast
>>
>>669188
spoiling it rn
>>669118
>>669126
>>669128
>>669165
>>669192
these are all kottfag
>>
File: IMG_20190918_132300.jpg (2.43 MB, 4160x3120)
2.43 MB
2.43 MB JPG
>>669193
ion care
draw ocs
>>
>>669193
get a life
jesus fucking christ
>>
>>669194
>>669201
hi kott get a life
>>
File: tegaki.png (22 KB, 400x400)
22 KB
22 KB PNG
I would like to flesh out more of the... lesser used OCs this year.

Oekaki Post (Time: 12m)
>>
1/4 in control of the seasons. spring.
>>
File: unknown-406.png (582 KB, 1199x1417)
582 KB
582 KB PNG
>>669204
go drink your bagged milk you stupid fucking canuck, I'm not kott
>>
File: tegaki.png (35 KB, 400x400)
35 KB
35 KB PNG


Oekaki Post (Time: 17m)
>>
>>668942
whys there a red string on his helmet
>>
>>669227
ignore anyone who uses the word "kott" or "delta" honestly. it will improve your board experience
>>
florence is one of my older ocs from 2017 who'd gone through big changes since. She is a giant spider arachnoid, but the spidery parts are on her lower half in that form. Some adjustments were made since her original days so sometimes the drawings of her show her flat-chested outside of her arachnoid form, other times not (i don't draw her often enough LOL)

>>669351
don't worry anon, i am well aware. my anger is light-hearted
>>
File: The_Technician.jpg (162 KB, 607x759)
162 KB
162 KB JPG
>>
File: Tovi_II-1.jpg (152 KB, 548x593)
152 KB
152 KB JPG
He's more of my D&D character, but I guess it's good enough for a bump
>>
File: shittydoodle.png (59 KB, 725x723)
59 KB
59 KB PNG
im tired and hungry hrngjnrgjgrh
>>669391
this fucking rocks, good shit
>>
>>668740
How do I come up with cool hair or things to make an Oc not generic? I've made like 2 OCs I actually like.
>>
>>669443
mix n match from popular hair style
draw the base hair line and go crazy with the shapes until you land on something that works
>>
>>669443
easier said than done, starting off with a story/gimmick usually helps
>>
>>669434
i see kott without antenna wearing a silly mushroom hat
>>
File: Thanks friend!.jpg (85 KB, 400x400)
85 KB
85 KB JPG
>>669434
Thank you! Yours is quite charming as well

(also dunno if this counts as an OC lmao)
>>
File: drawingwip_kagu.png (573 KB, 583x775)
573 KB
573 KB PNG
>>669480
awee thank you, shes not my oc though, its fanart for someone itt i like her design a lot too


oc ive been working on for a bit
>>
File: rayali&muddy.png (308 KB, 776x813)
308 KB
308 KB PNG
been starting to get more consistent with art for once so hopefully I can grow a lot more in 2022
>>
File: 1642476032812.png (78 KB, 1066x853)
78 KB
78 KB PNG
Someone posted this on /co/. It's supposed to be two guys lynching a furry.
>>
>>669517
okay?
>>
>>
File: IMG_20220118_232704.png (634 KB, 1124x1493)
634 KB
634 KB PNG
>>
>>669540
Now THIS is peak character design god DAMN
>>
>>669552
draw a boy call it a girl
>>
>>669557
THAT'S A MAN?!
>>
>>669540
>>669557
PEAK
>>
>>669584
Imagine the skirt and weird twintails arent there and tell me it doesnt look like space Christopher Robin.
>>
File: tegaki.png (48 KB, 400x400)
48 KB
48 KB PNG
Nicknamed him "Moon Moon", he is a cunning spirit who can possess anyone who wears his evil shades

Oekaki Post (Time: 5m, Replay: View)
>>
>>669597
can't unsee it now wtf mang
>>
>>669597
Don't do this to me man I swear
>>
>>669584
Tecnically yes
>>
File: IMG_20220119_214838.png (3.39 MB, 3120x2072)
3.39 MB
3.39 MB PNG
>>669754
He's a 30y man who is obligated to transform into a space girl and fight Aliens for an (illegal) intergalactic TV show
>>
how will lolicons ever recover
>>
>>668740
No
I will NOT post my OCs. Fuck this shit thread.
One of these will happen.
1. You will all just ignore me.
2. You will have the AUDACITY to call my OC shit, when this entire thread is boring uninspired generic garbage.

Fuck this thread and fuck you.
You're all shit faggots
>>
File: 1642289743586.png (23 KB, 500x459)
23 KB
23 KB PNG
>>669826
right click > hide thread
add "oc" to filters
it's not hard retard-kun
>>
>>669826
lol hello ozzy your oc is shit
>>
>>669828
just ignore and move on. we gave him the solution to his problem, and if he wants to keep being a problem it's not our problem anymore.
>>
>>669828
>ozzy
nah lol it's definitely this nigga
>>653353
>>653354
>>653355
>>653356
>>653833
>>656789
>>
>>669837
I COMPLETELY FORGOT ABOUT HIM
thank you for reminding me holy shit





Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.