vrijdagavond-editie
vorige >>221809777sorry vergeten OEPSIE! SORRY!!!
je kunt zo goed layeren deez door de lengte ohmigosh
Den joodsche methode toepassen en jullie mijn slaaf maken door jullie vrije wil te dicteren en bepalen waar jij aan denkt. (Hint ik ben het nu)
>>221826964goeie draad (langer verhaal)
Thomas
Jullie gaan wel uit vanavond toch?
>>221827045De duistere
>>221827045Prosman
>>221826299hou haar maar goed in ere
>>221827045Gezonken kost om de psyop nu stop tr zetten
>>221827081I will, ik ben een echt moederskindje, denk niet dat ik kan overleven als ze doodgaat
het grappige is pozman heeft weer geen aangifte gedaan
Mijn gezicht wanneer ik aan Tommy P denk
Nathalie nat vingeren
>>221827117Mijn zielsbouw
>>221827133Karel kokkie rijden
>>221827133natvingeren is 1 woord
wim kokkie
Het grappige is dat het aandachttrekkende kind geen aandacht krijgt In de vorm van jijs hihi
het grappige is ik heb weer geen aangifte gedaan zodat de aivd hun supercomputer kunnen gebruiken om in te loggen in hun pedocentrale en om mijn video te vinden met superAI
ikke babes
Je zou maar 17 zijn en denken dat je iets voorstelt in de wereld
je zou maar voor elke miem vallen maar nee hoor iq van 128
Je zou maar 17 zijn en je klasgenootje stuurt haar tieten naar de prosmeister maar niet naar jou. Mijn anus zou ook enorm veel pijn doen
>>221827100kenda voel, ook mijn grootste angst
>>2218273091200 huur exclusief verbruik
>>221827298Ik ben toch geen pedo als ik flirt met een 17 jarige op discord maar geen nudes soliciteer. Wat als er in haar land een norm geld van 18+? Ik overleef gevangenis niet broers
>>221827302same :(ze gaat straks al stoppen met werken en terug naar het thuisland
>>221827351ga met haar mee aub ben je spuugzat
Je zou maar leven in een lopende vn beoordeelde mensenrecht schending vanuit de staat in termen van arbitraire vrijheidsberoving en daarmee berooft van de mogelijkheid iets te maken tot de tijd dat het systeem klaar met je is maar nee kzal wel liegen over mijn iq en een domme neger zijn die het verdient om elke dag meer obstakels te moeten overwinnen in termen van zelfvertrouwen want zelfvertrouwen is letterlijk doen alsof ayyyy lmkee
>>221827366niet voor jou raaro
Mijn moeder zou maar op straat verkracht worden en gewurgd door een neger terwijl ik er niet bij ben om het aan te moedigen
>>221827385voor jezelf dan want je hoort hier niet
Het is wel chill dat mensen oprecht mij geloven en dat mijn vader net zo vaak op "waanbeeld" mag gooien wat het is. In het einde ontkent hij zichzelf alleen maar dementie aan en een splendige cel. Weet wel dat nu ik het gezegd heb dat ik het niet kan veroorloven NIET mijn advocaat dinsdag te bellen voor voorbereiding van de aangifte? Jullie gaan een toontje lager zingen. En zo niet veel succes met jullie bijkomende mentale malade van een misbruiikslachtoffer proberen te "pesten£
>>221827351:( sterkte
>>221827309Klein maar uitzicht kan slechter
>>221827410dan ben ik hier alleen
PohTe warm buiten jongenshttps://www.youtube.com/watch?v=C6DqHuL7u80
Letterlijk mensenrecht schending arbitraire vrijheidsberoving. Eigenlijk ben ik gewoon een overlever van een shoa van soorten. En daarom geld de wet niet voor mij en sturen die zemmel zijn klasgenootjes hun tieten naar mij maar gelukkig heb ik altijd een stevig foeiwoordje met hun ouders
>>221827435beetje een beangstigend vooruitzicht
En mijn vader al zou die dit lezen. Doe alsjeblieft aangifte op smaad. Ontken dat ik dat ooit op het schoolplein heb verteld en dat ik nog weet wie het terug hebben gezegd van Oja de mijne ook lmke.of dat mamsie zei dat als het nog 1x gebeurde dat ze zou scheiden omdat je in de problemen zou komen en je vroeg aan mij het niet te vertellen en al die jaren erna schijnheilig zei 'jij bent niet de reden hoor dat we gescheiden zijn' na de hypnose therapeut zonder dat het landde. Dat je lekker je Alzheimers en comorbide ptss je laten creperen in een woonvorm zoals waar ik tijden in verbleef met alleen je dochter als bezoek als je geluk hebt. Flikker. Ik weet precies de aanknopingspunten en dat je altijd hetzelfde 06 gebruikte ook in die tijd al dus Google profiel naar de kik die je toen gebruikte. Als je echt lef had klaagde je me aan voor smaad dat ik je terug aanklaag. Dus Bram mocht je dit ooit lezen. Je ellende maakt mij blij en dat is gerechtigheid
Ik ga mijn behandelaar proberen of civiel aan te klagen (denk ik want dan ligt er wat doekoe op tafel) of aangifte te doen. Maar eerlijk popo zou me de deur uit lachen die vieze engnek regelschmiechten als ik zou zeggen dat ik mijn behandelaar die letterlijk hier veel mensen oneffectief behandelt en kapot laat gaan middent ijdens de behandeling en deigt meerderen inwoners op straat te gooien bij overtreding omdat ze 'vrijwillig verblijven. Teringhond. Ik pak je nog wel en ik ga je naam niet noemen want dan doks ik je, maar ik zoek iedereen op die jij ooit behandelt hebt vies flikkertje en dan komt er een civiele massaclaim op de nieuwe wettatataarartataPsychische mishandeling.Dat is het, vriendelijke vriend. Daarom ging je over de rooie en je bek opentrekking toenik tijdens mijn 3 maanden plan gesprek zij. luiter vriend, zij zijn niet het probleem. Zij niet. Zij niet. Jij zet hier het beleid uit, het beleid faalt. En dat allemaal omdat je een lul bent die gewoon de pik op mij heeft op eerder gebaseerde meningen die nevernooit zullen veranderen. Verdien ik dus geen vollledige behandeling die op mij aansluit maar jou halfbakken koeksel, en zowat iedereen die door deze wandelgangen gaan lopen. En geloof me dan gaan die lihoudis zowel goud als bloed tegelijk ruiken. Alsof Maria de heilige gvd nou ongesteld geraakt is. En zij de adrenachrome in de lucht voelen trillen.Wanneer ik succesvol iemand hier aanklaag op zijn beleidsvorming voor: Psychische mishandeling en de bewijzen daarvoor gewoon meerderen momenten van nalatigheid zijn geweest in het aanhoren van de klachten die ik heb. Niet uit kunnen, maar gewoont te vies en lui en te bevooroordeelt over een persoon zijn om er iets mee te doen. Dan gaan de gouden strontknikkers van de baan rollen jongen. Als in de GGZ, Justitie zoals detentie centra en afkick klinieken landelijk. de 'pychologische mishandeling' rechtzaken beginnen te lopen. MOOI BEGRIP. SLIMME JOOD DIE DAT BEDACHT HEEL GOED
Je zou maar 17 zijn en niet doorhebben dat je innerlijk cultiveren belangrijker is dan de aandacht trekken van een aparte junk omdat je erkenning moet en zal hebben dat je beter dan mij bent. En ipv je mondje te houden en dat te weten en voelen. Toch die bewijsdrang. Waar gaat het dan mis?
>>221827548prosman hoe heet de behandelaar die mensen mishandelt op je zorginstelling
>>221827567Adolf
>>221827544pittig uurtje voor de behandelaars
>>221827592behandelaars DNUG
de hele dag tegen de slaap vechten en als het bedtijd is lig ik wakker
OK bram. Jij denkt ik heb niks te vrezen bij aangifte. Ai die gezichtsherkenning uitvoert. En eventueel daarna alle usbs die in beslag genomen worden van jou gnenene. En ik kan gewoon doorgaan met elke dag crack roken terwijl jij een hartaanval krijgt in jilla. En ik ga oprecht popo vragen of ik de nudes van mijn zus mag hebben kan ik daar op fappen hihi.
echt 17 jarige zoek hulp inshallahen feit: Negerlunnen in een blanke bloem slaat harder dan honden die tatta kechs volblaffen. Puur primale adrenaline, koude rillingen. Die negers Wil dat elke dag zien en fappen.rillingen gewoon en adrenaline door mijn lichaam elke keer weer hihi.
>>221827817>inshallahgeef me de takbir
>>221827742's nachts is het aangenamer als het zo warm is, heb vannacht ook niet geslapen
>>221827893als jullie ook maar een paar van mijn obstakels zouden krijgen, misbruik, verslaving, dakloosheid etc en niet uit keuze maar uit gevolg van een suiciale depressie van 8 jaar van 17 tot 25 waardoor je in overlevings/selfsabotage mode zit omstebeurt dan waren jullie allang dood. Ik ben dat niet, je kan lachen wat je wilt maar zodra ik hier weer buiten ben ben ik een mentaal sterker en slimmer persoon (Niet alleen omdat ik al in IQ boven de groomcorders stond) maar ook omdat ik mij niet laat kisten door simpele negatieve gedachten spiralen en denkfouten waar jullie elke dag tegen aan hikken in jullie onzekerheden. Wees eerlijk als jullie het niet zo makkelijk hadden en daardoor zo onzeker waren dan vonden jullie wel iets anders dan te fixeren op een individu in een krabbenemmer en elke dag herhalen dat je iig niet de laagste bent koek. Maar geloof mij nou maar, de a-pvp/flakka miet komt nog, dan kom je maar naar den bosch in mijn zone en wil je chillen mag je chillen. Heb je een probleem met mij kan je erover praten, maar ga je een grote bek geven als alwin of mij oprecht proberen lastig te vallen dan weet je watgebeurt en ik kom er nog mee weg ook. Want mishandeling heb je meerderen getuigen nodig als het 1 op 1 is kan ik altijd zelfverdediging claimen binnen een bepaalde marge
hij gaat weer geen aangifte doen vandaag hij heeft gelogen
>>221827927alles wat hij zegt is een leugen dus lijkt me zeer sterk dat zijn vder hem heeft geneukt
>hij heeft gelogen
>>221827924je hebt mij iets beloofd gisteren ik ben kankerboos jij vieze junk
>>221827927Ik ben echt de schizo had gisteren weer een psychose op de draad en ga niet naar de popo, gewoon de harde realiteit van op straat slapen toch daardoor denk ik dingen. Maar het was het waard mijn vader te klappen ook al heeft hij niks gedaan. Never spijt hihi
herr frits der trennieneuker
>>221828049jij bent gewoon een lafaard. een vieze vuile junkie lafaard bah. beter dat ik je nooit tegenkom anders doe ik je wat
>>221828072en ook schizofreen hij gaf eindelijk toe dat hij de diagnose aan zijn broek heeft hangen
nederlanders klagen alleen maar over het weer zeggen ze, maar wat ze er niet bij zeggen is dat het gewoon te warm is
>>221828103je doet niks alwin je bent 17 daarom psychose maxxing, elke psychose wel een keer het is een vibe hihi, letterlijk gratis trip
's nachts kijk ik dan naar comfy goedkope oude films zoalshttps://www.youtube.com/watch?v=u4xpcjdiqrM
>>221828072zodra frits der fritsler wordt beland jij als eerste in de eko-goelag
>>221828106allang bekend ouwe loer meerhoezo de obsessie met prossie eigenlijk
>>221828170schizo
>>221828127blijf bidden dat ik je niet op ga sporen want dan ga ik je echt pijnigen
>>221828195je hebt een obsessie vanwege schizofrenie? verklaart veel ja
>>221827978OHNEEEtekst op mijn schermpje is niet de tekst die ik wil dat het is! Snel lekker onredelijk haat gaan zaaien zodat ik mij weer in balans voel!! Be immers een ziek achterlijk en misselijk persoon ikke hehe
>>221828204ik ga aangifte doen. kijken of je dan nog lacht. heb 48 die sychose gepompt. jij doet kattenslaap je gedaanoef incel. je wil dit niet. maar toch psychosemaxx ik en jij neukt niks.
>>221828266>ongewassen shirt>onverzorgde baard
Jongens iemand van 17 gaat mij pijnigen woewie, pas je wel op dat je een wapen meebrengt en mij raakt wanneer ik niet oplet want alleen zou zko je me krijgen met je flikkerarmpjes. Koek het is leetterlijk alsof ik het in muppet stijl lees en dan bang moet zijn oeieioei. Maar hij mag dan minderjarig zijn die knuppel maar ik zou zo een gaatje in zijn schedel stompen uit zelfbescherming en er daarna in pissen. Nee grapje ik leg hem gewoon in een houdgreep en ga knokkelen over zijn ventjeshoofd tot die OOMPJE roept en het filmen voor jullie
>>221828255je belandt zo makkelijk in een psychose door mijn woordjes op je scherm en dat is een own in jouw hoofd? je bent een laffe zwakkeling ik spuug op je
>>221828293als je een goedverzorgde zakenman in peperduur maatpak verwacht in een penitentiare kliniek dan scheelt er iets met je wereldbeeld
>>221828323het is grappig dat je constant toegeeft dat je een misselijk mannetje in persoonlijkheid bent alwin omdat jij letterlijk probeert anderen te pesten, iets wat ik niet doe tenzij het oog om oog is. En dit is oog om oog en dus heb je nu een probleem alwin want ik weet dingen van jou. ik heb suicidaliteit omtrent mijn vroegere misbruik overleeft. Ik kan letterlijk alleen dood als ik druks verkeerd inschat maar ik heb die ervaring. De waarheid is dus mijn wins en ik ben sterker en slimmer dan jou en ik hoor op de mensa lijst.
>>221828346het is wel heel grappig
>>221828323Haha ik mag dan wel psychotisch worden van woordjes op mijn scherm en dat lekker opvreten met mijn synapses en dan mijn prefrontale cortex die roodgloeiend afgaat als een neger zijn alarm wanneer hij de batterijjes niet vervangt. Maar het is die savoir vivre waardoor ik weet hoe ik moet vrij denken en mijn 128 iq tot de max utiliseer. Jij daar in tegen doet havo of vwo en je zal noooit maar dan ook ooit met een origineel idee iets de wereld in brengen. Je zal trots zijn en later als al die andere loonslaaf aapjes de dagen aftellen terwijl ik lekker steentjes bij elkaar hossel om in mijn longen te stoppen en alleen maar de klok afwacht tot jij miserabeler en miserabeler wordt net als mijn vader en moeder en jou gwn jezelf onder laten kotsen en creperen in je studentenflat wanneer je ontgroent wordt kom ik ook nog ff wel een wortel in je anus douwen in de stad en dan mag je huilend naar huis
>>221828428Haha ik mag dan wel psychotisch worden van woordjes op mijn scherm en dat lekker opvreten met mijn synapses en dan mijn prefrontale cortex die roodgloeiend afgaat als een neger zijn alarm wanneer hij de batterijjes niet vervangt. Maar het is die savoir vivre waardoor ik weet hoe ik moet vrij denken en mijn 128 iq tot de max utiliseer. Jij daar in tegen doet havo of vwo en je zal noooit maar dan ook ooit met een origineel idee iets de wereld in brengen. Je zal trots zijn en later als al die andere loonslaaf aapjes de dagen aftellen terwijl ik lekker steentjes bij elkaar hossel om in mijn longen te stoppen en alleen maar de klok afwacht tot jij miserabeler en miserabeler wordt net als mijn vader en moeder en jou gwn jezelf onder laten kotsen en creperen in je studentenflat wanneer je ontgroent wordt kom ik ook nog ff wel een wortel in je anus douwen in de stad en dan mag je huilend naar huis
>>221828397>>221828428kijk het aapje dansen haha
het is spam als ik het niet leuk vind
Haha ik mag dan wel psychotisch worden van woordjes op mijn scherm en dat lekker opvreten met mijn synapses en dan mijn prefrontale cortex die roodgloeiend afgaat als een neger zijn alarm wanneer hij de batterijjes niet vervangt. Maar het is die savoir vivre waardoor ik weet hoe ik moet vrij denken en mijn 128 iq tot de max utiliseer. Jij daar in tegen doet havo of vwo en je zal noooit maar dan ook ooit met een origineel idee iets de wereld in brengen. Je zal trots zijn en later als al die andere loonslaaf aapjes de dagen aftellen terwijl ik lekker steentjes bij elkaar hossel om in mijn longen te stoppen en alleen maar de klok afwacht tot jij miserabeler en miserabeler wordt net als mijn vader en moeder en jou gwn jezelf onder laten kotsen en creperen in je studentenflat wanneer je ontgroent wordt kom ik ook nog ff wel een wortel in je anus douwen in de stad en dan mag je huilend naar huis
als je moeite hebt met het bestaan van prosman dan heb je ernstige skill issues
jongens ik word...AHHIk voel hetDE PSYCHOSE KOMT OPPPPPPPPPPPPPPPPPAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHTijd om in bijlmer station een neger voor de trein te werpen aan de OV godGVD WAAROM MOEST EEN TIENER NOU GEMENE WOORDJES ONLINE ZEGGEN!@?KIJK WAT JE GEDAAAAAAAN HEBTALWINNNNNNNNNNNNNNN
er wordt hier serieus op het toetsenbord getokkeld
nieuw record 4 palen en hij is zijn verstand al verloren ai ai
>>221828448Ik ontvang 1600 neetbux per maand en krijg een studio waar ik als psychiatrisch patiënt met antisociale persoonlijkheidsstoornis, autisme en schizofrenie crack, flakka en andere drugs mag gebruiken. Daarnaast kan ik 65.000 euro per jaar uitgeven aan gezondheidszorg, inclusief een coole autisme-stoel om in te zitten in mijn eigen gefinancierde studio. Waarom haten nederdraders me daarvoor? vergeet niet 138 iq volgens de online test waardoor ik bijna op de mensa lijst hoor
stop maar weer met spammen prosman
Naturalisme en de fenomenologie schieten tekort om immateriële zaken te verklaren. Er kan hooguit een omschrijving van de observatie zijn, maar waarom het geobserveerde en de observatie zelf überhaupt plaats moeten vinden, en wat die zaken uitmaakt, blijven daarbij onbeantwoord.Logica, rede en bewustzijn worden daarom toegeschreven als attributen van God; als die faculteiten berusten in de geest van God kan verklaard worden waarom ze tijdloos, onfeilbaar en universeel zijn, want dat komt immers overeen met de aard van God.De logica die dat voorschrijft is nog steeds subjectief. Het punt is dat dit wereldbeeld juist betrouwbaarder wil zijn dan een puur naturalistisch wereldbeeld dat immateriële faculteiten beschouwt als emergent of bruut feit van de natuur zelf, want het naturalisme reduceert logica tot subjectief vermogen, waarop universele coherentie verdwijnt. Theïsme kan dus een beroep doen op universele logica door middel van God. Het zijn daarom concurrerende wereldbeelden.Theïsme toont zich daarbij als circulair: het verklaart dat logica op God berust, volgens de logica.Atheïsme verklaart dat logica “voor zich” spreekt, en probeert de kosmos zelf als bron aan te duiden van alle orde.
aapje nog wel, je zou maar zo helderziend zijn over aangifte ofzo en niet eens weten wanneer het een prosmanimpersonator is of de ekte ekte ikke. Haha homooo, En nu gaat hij denken en zeggen dat ik zowel mobiel als op PC paal want zijn domme achterlijke hoofdje zou niet kunnen voorstellen dat hij misschien geobsedeerd en dom bezig is
>>221828511Vriend je hebt geen recht van spreken je daagde me uit voor een Internet jankoff in een discord vc kijk naar je leven pfoeeee. Ik kies elke dag voor de drugs omdat ik ze lekker vind voelen als ze door mijn aderen stromen ik doe alleen mijzelf kwaad maar ben ok naar anderen jij bent giftig naar anderen omdat je gewoon niet van jezelf houd en gaat daardoor harder op je bek dan ik van drugs kan doen gelooohooof mij nou maaarrrps ff samenvattingTop 3% mensa IQ. 18.5cm Ik ben lieff en ga het langer volhouden in dit leven ondanks wat jij mag projecteren over mij omdat ik mentaal sterker ben en dat laatste is zoals altijd een van de feiten die ik spreek
>>221828575lekker bezig op je mobiel pozman?
>>221828575wat maakt het mij uit? jij danst ook gewoon mee aapje
>>221828556Je tekst raakt een fundamenteel filosofisch probleem: hoe immateriële zaken zoals logica, rede en bewustzijn kunnen worden gefundeerd. De kracht ervan ligt in de kritiek op het naturalisme. Als logica slechts een emergent verschijnsel of een eigenschap van menselijke cognitie is, blijft de vraag waarom zij universele geldigheid zou bezitten in plaats van slechts te beschrijven hoe mensen denken.Tegelijkertijd volgt uit die kritiek niet vanzelf dat logica daarom in God gegrond moet zijn. De stap van "naturalisme verklaart dit onvoldoende" naar "God is de grondslag" vereist aanvullende argumentatie. Een criticus kan stellen dat hiermee een alternatief wordt voorgesteld zonder dat het noodzakelijk uit het voorafgaande volgt.De tekst erkent bovendien dat het theïsme met een vorm van circulariteit wordt geconfronteerd: logica wordt gefundeerd in God, terwijl datzelfde beroep op God via logische redenering tot stand komt. Interessant is echter dat een vergelijkbaar probleem ook voor veel naturalistische posities geldt. Wie logica als een fundamenteel aspect van de werkelijkheid beschouwt, gebruikt eveneens logica om die opvatting te verdedigen.De belangrijkste observatie is daarom dat zowel theïsme als naturalisme een uiteindelijke grond proberen aan te wijzen voor logica en rationaliteit. Beide lijken uit te komen bij aannames die niet volledig kunnen worden bewezen zonder gebruik te maken van hetgeen zij proberen te funderen. De discussie draait daardoor minder om de vraag welk wereldbeeld bewijsbaar is, en meer om welk wereldbeeld de meest overtuigende verklaring biedt voor de universele en normatieve aard van logica.
Spam nooit elke paal is een creatieve prosman quote. Jullie mochten willen dat jullie mijn wil de liberté hadden. Daarom ga ik dadelijk lekker een wietje halen om de psychosemaxx rituelen te voltooien en met de djinns dobbelspelletjes spelen met echte gevolgen en die winst rrussisch roulette aurapunten weer gebruiken om tienerkehbas verliefd op mij te laten worden dmv kaballah. Niet om ze te neuken natuurlijk! Gwn omdat ik tienerliefde zoals vroeger het beste was. Dat weet iedereen toch. Daarom hoop ik oprecht dat die mongool nog zijn leven fixt en een kutje plempt voor zijn 18e, anders is het onironisch voorbij
Vanuit theïstisch perspectief is de kracht van deze redenering juist dat zij niet probeert logica uit God af te leiden alsof God een oorzaak van logica zou zijn, maar dat zij logica begrijpt als een uitdrukking van Gods natuur. Logische waarheden zijn dan niet willekeurige regels die God had kunnen veranderen, maar weerspiegelen zijn noodzakelijke en onveranderlijke wezen.De kritiek dat dit circulair zou zijn, mist volgens de theïst deels haar doel. Iedere poging om de grondslag van logica te onderzoeken moet immers gebruikmaken van logica. De vraag is daarom niet of men logisch redeneert, maar welke ontologische basis het bestaan van logica het beste verklaart. Wanneer het naturalisme logica als een bruut feit van de werkelijkheid beschouwt, blijft onduidelijk waarom die logica universeel, noodzakelijk en normatief is. Dat mensen logisch behoren te redeneren volgt niet vanzelf uit het feit dat de natuur bepaalde patronen vertoont.Het theïsme biedt hier een alternatief. Als de werkelijkheid voortkomt uit een rationele Schepper, is het begrijpelijk dat zowel de kosmos als het menselijk verstand deelnemen aan dezelfde logische orde. De betrouwbaarheid van de rede wordt dan niet gezien als een toevallig product van evolutie, maar als een weerspiegeling van een diepere rationele grondslag van het bestaan.Daarmee pretendeert het theïsme niet logica te bewijzen zonder logica te gebruiken. Het stelt veeleer dat logica, rationaliteit en bewustzijn beter passen binnen een wereldbeeld waarin zij uiteindelijk geworteld zijn in een eeuwige geest dan binnen een wereldbeeld waarin zij uiteindelijk berusten op onpersoonlijke natuurverschijnselen. De vraag is dan niet of logica bestaat, maar welke verklaring het meest aannemelijk maakt waarom zij bestaat en waarom zij universeel geldig is.
>>221828707Vanuit atheïstisch perspectief lost het beroep op God het probleem niet op, maar verplaatst het slechts. Wanneer wordt gesteld dat logica universeel en noodzakelijk is omdat zij voortkomt uit Gods natuur, rijst onmiddellijk de vraag waarom Gods natuur logisch is. Als Gods natuur noodzakelijk logisch is, dan lijkt logica al vooraf aanwezig te zijn als norm waaraan zelfs God beantwoordt. God verklaart logica dan niet, maar wordt ermee verenigd.Daarnaast is het niet duidelijk waarom logica een geest nodig zou hebben om te bestaan. Logische waarheden lijken geen gedachten te zijn, maar noodzakelijke relaties. De uitspraak dat een tegenspraak niet waar kan zijn, lijkt niet afhankelijk van het bestaan van een denkend wezen. Zelfs als er geen geesten bestonden, zou een cirkel nog steeds geen vierkant zijn.De atheïst kan daarom stellen dat logica niet subjectief wordt door haar niet in God te funderen. Logica is juist datgene wat iedere rationele beschrijving van de werkelijkheid mogelijk maakt. Zij is geen product van menselijke voorkeuren, maar een voorwaarde voor betekenisvol denken en communiceren. Dat mensen logica gebruiken, betekent niet dat mensen haar scheppen.Ook de normativiteit van logica vereist volgens deze visie geen goddelijke oorsprong. Wie logisch redeneert, vergroot de kans op ware conclusies; wie tegenstrijdigheden accepteert, ondermijnt de mogelijkheid van kennis. De kracht van logica ligt daarom niet in een goddelijke autoriteit, maar in haar noodzakelijke rol binnen rationeel denken zelf.Vanuit dit perspectief is het eenvoudiger om logica als een fundamenteel kenmerk van werkelijkheid of rationaliteit te beschouwen dan om een extra metafysische entiteit te postuleren die uiteindelijk met dezelfde logica moet worden begrepen. De vraag is dan niet waarom logica uit God voortkomt, maar of God überhaupt iets verklaart dat niet reeds door logica zelf wordt verklaard.
Een minder gebruikelijke invalshoek is om te betwijfelen of logica überhaupt het soort ding is dat een fundament nodig heeft. Zowel het theïsme als het naturalisme gaan er vaak vanuit dat logica verklaard moet worden door iets diepers: God, de natuur, abstracte objecten of de structuur van de werkelijkheid. Maar misschien berust die aanname zelf op een misverstand.Men zou kunnen stellen dat verklaringen altijd binnen een logisch kader plaatsvinden. Zodra men vraagt waarom logica bestaat, wordt logica reeds verondersteld in de formulering van de vraag en in de beoordeling van mogelijke antwoorden. Logica bevindt zich dan niet aan het einde van een verklaringsketen, maar vormt de voorwaarde waaronder verklaringen überhaupt mogelijk zijn.Vanuit deze invalshoek is het weinig zinvol om te vragen of logica in God, de kosmos of de menselijke geest gefundeerd is. Dat zou vergelijkbaar zijn met vragen in welke ruimte de ruimte zich bevindt, of op welk fundament alle fundamenten rusten. De vraag probeert iets te verklaren dat reeds wordt verondersteld door het begrip "verklaring" zelf.Dit betekent niet dat logica subjectief of willekeurig is. Integendeel, haar universaliteit zou juist voortkomen uit haar unieke status als voorwaarde voor betekenisvolle gedachtevorming. Zowel theïsten als atheïsten kunnen vervolgens verschillende metafysische conclusies trekken, maar geen van beide posities zou logica zelf funderen. Logica is dan niet een eigenschap van God noch een product van de natuur, maar het onvermijdelijke kader waarbinnen begrippen als "God", "natuur", "oorzaak" en "verklaring" überhaupt denkbaar zijn.De discussie verschuift daarmee van de vraag "waar komt logica vandaan?" naar de vraag "is het wel coherent om te verwachten dat logica ergens vandaan komt?" Dat is een subtiel verschil, maar het verandert de aard van het debat ingrijpend.
ik ben expert op het gebied van logica daarom ga ik lekker elke dag prosman haat spammen hihihihi
>>221828763Dat klinkt allemaal heel diepzinnig, maar uiteindelijk is het gewoon woordspel. Als logica niet verklaard hoeft te worden omdat het een "voorwaarde voor verklaring" is, dan kun je net zo goed zeggen dat God niet verklaard hoeft te worden omdat Hij een voorwaarde voor bestaan is. Je maakt gewoon een uitzondering voor logica omdat je die toevallig nodig hebt.Bovendien weten we uit de geschiedenis dat mensen altijd al logica hebben gebruikt, dus het lijkt me nogal duidelijk dat logica echt bestaat en niet zomaar een kader is. Anders hadden al die filosofen hun tijd verspilt. En als logica nergens vandaan komt, waarom zouden natuurwetten dan wel ergens vandaan moeten komen? Dat is meten met twee maten.Ook vind ik het vreemd dat je vraagt of het coherent is om te verwachten dat logica ergens vandaan komt. Dat klinkt slim, maar eigenlijk ontwijk je de vraag. Dat doen filosofen wel vaker als ze geen antwoord hebben. Eerst eeuwenlang zoeken naar de oorsprong van dingen en dan opeens zeggen dat de vraag zelf fout is.Verder, als logica alleen een kader is, waarom verschillen mensen dan van mening over logica? Dan zou iedereen toch automatisch hetzelfde denken. Dat gebeurt duidelijk niet, dus dat argument valt eigenlijk meteen om.Kortom, deze benadering probeert boven het debat te gaan staan, maar eindigt juist met minder verklaringen dan zowel het theïsme als het naturalisme. Het is een beetje alsof iemand zegt dat de regels van schaken niet bestaan omdat je ze nodig hebt om schaak te spelen. Dat slaat natuurlijk nergens op.
dkn vn mrtstrt
homo's
>>221828810Nee, maar dit is precies het probleem. Je reageert niet op wat er gezegd wordt, je reageert op een karikatuur ervan.Niemand zegt dat logica niet bestaat. Er wordt gezegd dat logica misschien niet het soort ding is waarvoor het zinvol is een oorzaak of fundament te zoeken. Dat is iets heel anders. Iedere poging om logica te funderen maakt namelijk al gebruik van logica. Dat punt ga je volledig voorbij.En die vergelijking met God slaat nergens op. God als grond van het bestaan is een metafysische bewering over wat er is. Logica als voorwaarde voor verklaring gaat over hoe verklaringen überhaupt werken. Dat zijn verschillende niveaus van analyse, maar jij behandelt ze alsof het hetzelfde is.Ook dat argument over mensen die verschillen van mening is gewoon vreemd. Mensen maken ook rekenfouten. Daaruit volgt toch niet dat wiskunde niet bestaat? Dat mensen logica verkeerd toepassen zegt niets over de status van logica zelf.Wat mij irriteert is dat je er steeds vanuit gaat dat alles een diepere verklaring moet hebben. Waarom eigenlijk? Dat is precies de aanname die hier ter discussie staat. Je kunt niet zomaar eisen dat logica een oorzaak heeft en vervolgens concluderen dat iemand de vraag ontwijkt als hij die aanname betwist.Je blijft dezelfde vraag herhalen alsof dat een argument is, maar dat maakt de vraag nog niet automatisch zinvol. Dat is nou juist het hele punt.
Boemers:>mijn ouders... GOH, die mochten niet klagen ze in den oorlog, daar kunnen wij allemaal van lerenalso boemers:>IK MOET MIJN PATATTEN HEBBEN JBIJ HET ETEN DIT IS HET SLECHTSTE ETEN OOIT IK GA DOOD ALS IK GEEN PATATTEN KRIJG
achterlijke flikkers
>>221828859beroerte ofzo?
>dvw geen vdje om Twin Peaks mee te kijken onder het verzwaringsdeken
djz kankerflikker
>>221828871Ja hoor, daar gaan we weer. Typisch filosofisch gepraat om een gebrek aan antwoorden te verbergen achter moeilijke woorden. Zodra het lastig wordt, is de vraag opeens 'niet zinvol' of zit ze op het 'verkeerde niveau'. Dat is gewoon een trucje.En eerlijk gezegd merk ik dat je jezelf veel slimmer vindt dan je gesprekspartner. Je schrijft hele alinea's om iets heel eenvoudigs te ontwijken. Normale mensen begrijpen best dat als iets bestaat, je mag vragen waarom het bestaat. Alleen filosofen lijken daar ineens moeite mee te krijgen wanneer het hun positie slecht uitkomt.Het is ook veelzeggend dat je vooral blijft uitleggen waarom de vraag niet gesteld mag worden, in plaats van gewoon antwoord te geven. Dat doet me denken aan mensen die eindeloos semantische spelletjes spelen omdat ze weten dat hun standpunt geen poot heeft om op te staan.Ik heb dit soort redeneringen vaker gezien. Veel woorden, weinig inhoud. Uiteindelijk komt het erop neer dat je geen verklaring hebt en daarom probeert uit te leggen waarom verklaringen eigenlijk niet nodig zijn. Dat is geen filosofie, dat is intellectueel rookgordijn.Dus nee, ik ben niet overtuigd. Ik zie vooral iemand die heel graag ingewikkeld wil klinken terwijl hij een eenvoudige vraag niet kan beantwoorden.
>>221828931kanker flikkerttje
debielen
met je kankerhoofd
>>221828931>Dat is geen filosofie, dat is intellectueel rookgordijn.AI lmke
prosmanzied
>deze draad
>>221828931Je reactie bestaat vrijwel uitsluitend uit motief-toeschrijvingen, persoonlijke kwalificaties en insinuaties over mijn intenties. Op geen enkel punt ga je inhoudelijk in op het onderscheid dat ik maakte. Dat suggereert dat je geen inhoudelijke weerlegging hebt gevonden.Een debat win je niet door te verklaren dat de ander ontwijkt; je moet aantonen waar de redenering faalt. Dat heb je niet gedaan. Als dit het niveau is waarop je de discussie wilt voortzetten, dan constateer ik dat de inhoudelijke uitwisseling hier eindigt en aanvaard ik dat je mijn argument niet hebt kunnen weerleggen. Daarom beschouw ik het debat als afgesloten.
>>221828931autistje heeft AI ontdekt hahahaha
>>221828999*prosman
>>221828992>motief-toeschrijvingen, persoonlijke kwalificaties en insinuaties over mijn intenties....................................................................................................................................................................................................................................
deze paal is nep.dit kun je weten nog voor je het opzoekt.als je dit niet kan, ben je nederdraadwaardig.er zijn hier toch alleen maar volslagen debielen en ziedenaren die menen dat ze intelligent zijn.t. ben slimmer dan jou
>>221828931>>221828992Volgens mij maken jullie allebei een fundamentele fout door logica los te koppelen van taal. Wat wij 'logica' noemen is uiteindelijk een systeem van symbolen en regels dat mensen hebben ontwikkeld om redeneringen te structureren. De vraag of logica in God, de natuur of iets anders gegrond is, lijkt me daarom verkeerd gesteld.Neem bijvoorbeeld verschillende logische systemen. We hebben klassieke logica, modale logica, paraconsistente logica enzovoort. Dat suggereert dat logica niet één enkel object is dat ergens in de werkelijkheid rondzwerft, maar een verzameling formele kaders die door mensen worden geconstrueerd om verschillende problemen op te lossen.In die zin lijkt de discussie op de vraag waar grammatica vandaan komt. Grammatica is niet gegrond in God of in de kosmos; het is een structuur die ontstaat uit taalgebruik. Logica zou op vergelijkbare wijze kunnen worden opgevat als een eigenschap van formele talen.Daarom denk ik dat zowel de theïstische als de atheïstische positie te veel metafysische bagage toevoegen aan iets wat in wezen een linguïstisch en formeel verschijnsel is.
>>221828871>God als grond van het bestaan is een metafysische bewering over wat er is.nee, dat is een religieuze bewering
>logica heeft geen fundamentGa nou maar je school afmaken knurftje
>>221829064Sorry hoor, maar dit is precies het soort taalrelativisme waar filosofische discussies altijd in verdrinken. Zodra het over waarheid gaat, komt er iemand binnen die alles wil reduceren tot taal, symbolen of menselijke conventies.Dat er verschillende logische systemen bestaan, betekent helemaal niet dat logica slechts een menselijke uitvinding is. Er bestaan ook verschillende meetkundige systemen, maar daaruit volgt toch niet dat ruimtelijke relaties niet bestaan? Dat is een enorme sprong.Bovendien gebruik je voortdurend logische principes om je punt te maken. Je verwacht dat je conclusies uit je premissen volgen, dat tegenstrijdigheden problematisch zijn en dat argumenten geldig of ongeldig kunnen zijn. Daarmee veronderstel je precies datgene wat je probeert te reduceren tot een taalkundig verschijnsel.En die vergelijking met grammatica vind ik eerlijk gezegd bijzonder zwak. Grammatica beschrijft hoe mensen feitelijk spreken. Logica schrijft voor welke gevolgtrekkingen geldig zijn, ongeacht wat mensen toevallig zeggen of geloven. Dat zijn totaal verschillende functies.Het probleem met deze hele benadering is dat ze waarheid verwart met beschrijving. Als logica slechts een verzameling door mensen ontworpen systemen is, op basis waarvan kun je dan zeggen dat één redenering beter is dan een andere? Dan blijft er uiteindelijk niets over behalve voorkeuren voor bepaalde symbolische kaders.Dus nee, ik zie hier geen oplossing voor het oorspronkelijke probleem. Ik zie vooral een poging om een metafysische vraag om te vormen tot een discussie over taal. Dat is misschien interessant op zichzelf, maar het heeft nauwelijks nog iets te maken met de vraag waar logische noodzaak of rationele geldigheid vandaan komen.
Ai machine goes brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Logisch gezien is er een man met een baard in de lucht die alles runt met een witte huid. De andere antwoorden zouden kunnen zijn dat het een neger was. Dat zou illogisch zijn. Haha op 29 jarige leeftijd eindelijk met logica god bewezen!!!
ey waar gaat dit allemaal over wdn
kanker schizofreen
Het moet wel ai zijn want ik ben slimmer dan ai. Mijn woo4den zijn letterlijk 4x duurder homos
>>221828538>coole autisme-stoelik mis die oude schoolbank stoelen, kon je zachtjes op 2 poten wankelen tijdens de les
>>221829142Voor zover ik het begrijp begon het ermee dat iemand zei dat logica van God komt. Toen zei iemand anders dat logica niet van God komt maar gewoon bestaat. Daarna zei iemand dat logica misschien helemaal niet bestaat maar een soort kader is. Vervolgens zei iemand anders dat logica eigenlijk taal is. Toen kwam er iemand die zei dat taal niet echt bestaat omdat meetkunde bestaat. Of andersom.Volgens mij is het nu een discussie over of woorden echt zijn, en of God grammatica heeft uitgevonden.Maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer precies. Ik denk dat de helft van de mensen inmiddels ruzie maakt over een discussie die drie onderwerpen geleden al voorbij was.
>>221829142Iemand die nog niet klaar is met de middelbare school en net klaar is met havo die denkt dat moeilijke woorden hem slim maken. Hij is ook de grootste prosmanhater tegelijk omdat ik hem doe denken aan zijn eigen imperfecties
>>221829168Nee, dat is niet wat er gebeurd is. Je slaat echt een heleboel stappen over en daardoor trek je verkeerde conclusies.Het ging oorspronkelijk niet over of logica van God komt. Het ging over de vraag of logica überhaupt een oorsprong nodig heeft. Dat zijn twee verschillende discussies. Daarna kwam iemand met het idee dat logica misschien een voorwaarde voor verklaringen is en daarom niet op dezelfde manier verklaard hoeft te worden als andere dingen.Toen ontspoorde het omdat een paar mensen dachten dat daarmee werd beweerd dat logica niet bestaat. Dat was volgens mij nooit het argument. Vervolgens kwamen er allerlei reacties over metafysica, terwijl de discussie volgens mij eigenlijk epistemologisch was. En daarna begon iemand ineens over taal, waardoor iedereen langs elkaar heen ging praten.Het probleem is dat mensen hier steeds van niveau wisselen zonder dat te merken. De één heeft het over de werkelijkheid, de ander over kennis, de ander over taal, en vervolgens doen ze alsof ze elkaar tegenspreken terwijl ze vaak niet eens dezelfde vraag beantwoorden.Als je het mij vraagt, ging de discussie dus vooral over de voorwaarden waaronder kennis en verklaringen mogelijk zijn. Die hele zijlijn over grammatica en formele systemen kwam pas veel later en heeft de boel vertroebeld.
gene zijn in mijn yoghurt toetje vandaag
Typische trannies zodra ze een debat verliezen "bro het is maar taal ah oeh ik ook"
>>221828859privjet
>>221829190>>221829016het moet wel te maken hebben met prosman
>>221829202gije moete die neme wanne daare zitten gije mediseinetjus in anders gaje gije weere gekke dingen eh seguh op der draad eh AH KANKER MIJN IQ
>>221829222
Logica is een duidelijke herleidbare vorm van oorzaak en gevolg die reeds repliceerbaar is en niet van toevalligheden afhangt. Dat zou mijn subjectievs invulling zijn van mijn gevoel van de oeh ah klankjes bij logica
>>221829190vastgehaakt in een nieuw fictief draadpersonage schizo?
>>221829196Het verbaast me eigenlijk dat niemand hier de echte kwestie benoemt. Jullie hebben het steeds over metafysica alsof dat iets abstracts is, maar metafysica is letterlijk de laag achter de fysieke werkelijkheid. De vraag is dus niet waar logica vandaan komt, maar uit welke dimensie zij wordt uitgezonden.Er zijn namelijk sterke aanwijzingen dat gedachten niet in de hersenen ontstaan maar door de hersenen worden ontvangen, ongeveer zoals een radio een signaal ontvangt. Dat zou ook verklaren waarom wiskundige inzichten soms spontaan verschijnen zonder bewuste redenering. Grote uitvinders en wetenschappers hebben dat door de geschiedenis heen vaker beschreven.Vanuit dat perspectief zijn logica en bewustzijn waarschijnlijk verschijnselen van een hoger informatieveld waar alle geesten toegang toe hebben. Sommige oude beschavingen wisten dit al. De reden dat moderne wetenschap er moeite mee heeft, is omdat zij zichzelf heeft beperkt tot materiële verklaringen.En als je daar verder over nadenkt, wordt het ook begrijpelijk waarom bepaalde getallen, geometrische vormen en frequenties steeds terugkeren in de natuur. Dat zijn waarschijnlijk de onderliggende patronen van het kosmische bewustzijnsveld zelf. De oude tempelbouwers waren daar mogelijk veel verder in dan wij nu.Dus ik denk eerlijk gezegd dat zowel het theïsme als het atheïsme hier tekortschieten. Jullie discussiëren over de bron van logica, terwijl logica waarschijnlijk slechts een manifestatie is van een veel grotere universele intelligentie waar zowel goden als mensen deel van uitmaken.
>>221828991als gekkies last hebben van de warmte
Of wel de logica van jezelf een vrouw voelen is natuurlijk je piemeltje afhakken. De logica dat je een vrouw bent is dan weer gebaseerd op.... uhm....
>>221829276Vastgehaakt. Op mijn vijanden lijstje naast alwin gezet. Schaap reeds geofferd om de spoedige neergang
>>221826964gebaseerde editie
domme mongolen
BROS LOGICA IS LETTERLIJK VANUIT HET UNIVERSUM UITGEZONDEN>>221829292>>221829292>>221829292Ik ga stukkkkkkKk midwit ga genieten van je hbo studie en verlaat deze plek
>>221829292Kijk, dit is precies het probleem met de moderne wetenschap. Zodra iets niet in het huidige model past, wordt het weggewuifd. Dat is geen open onderzoek meer, dat is dogmatiek.Neem de piramides. We krijgen al decennia hetzelfde verhaal voorgeschoteld over touwen, hellingen en duizenden arbeiders, terwijl niemand echt kan uitleggen waarom die structuren zo nauwkeurig zijn uitgelijnd of waarom vergelijkbare patronen wereldwijd opduiken. Maar zodra je daar vragen over stelt, ben je ineens een complotdenker.Hetzelfde zie je met frequenties. Mensen doen alsof alles om ons heen geen invloed heeft, terwijl we voortdurend worden blootgesteld aan kunstmatige signalen. Vroeger hadden we dat niet. Nu zitten we midden in een zee van draadloze communicatie en moeten we blijkbaar geloven dat dit totaal geen effect heeft op biologische systemen. Dat lijkt me op zijn minst een opmerkelijke aanname.En dan nanotechnologie. We krijgen telkens te horen dat het alleen gaat om medische toepassingen en nieuwe materialen, maar ondertussen worden de systemen steeds kleiner, slimmer en moeilijker waarneembaar. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er allemaal mogelijk is. Wetenschap loopt altijd jaren voor op wat publiek bekend wordt gemaakt.Wat mij opvalt is dat de wetenschap voortdurend van standpunt verandert, maar tegelijk pretendeert dat de zaak gesloten is. Eerst was iets onmogelijk, dan onwaarschijnlijk, dan bewezen. Dat patroon zie je overal terug. Dus waarom zouden mensen blind vertrouwen hebben in wat vandaag als consensus wordt gepresenteerd?Misschien zijn piramides gewoon graven. Misschien hebben frequenties geen bijzondere invloed. Misschien is nanotechnologie volledig onschuldig. Maar het idee dat daar geen vragen meer over gesteld mogen worden, dat vind ik pas onwetenschappelijk
>>221829338maar je zei daarnet dat dat hetzelfde persoon was. hmm
>*open draad*>p-prosman !!1>*sluit draad*
amerika heeft weer iran aangevallen, gaan we weer
>>221829367OK maar uit welke "dimensie wordt logica uitgezonden?"Lmkeee
>>221829367Precies! Mensen vergeten dat wetenschappers eeuwenlang dachten dat meteorieten niet bestonden. Toen ze uit de lucht vielen, werd dat uitgelachen. Dus als de wetenschap toen fout zat, waarom zou ze nu ineens overal gelijk in hebben?En niemand heeft nog uitgelegd waarom mijn wifi uitvalt als de magnetron aanstaat. Toeval? Denk het niet.
>>221829387top heb nog oud koper in te leveren
>>221829367OK maar wat is nou de betekenis van logica?
>>221829399waar gaat het heen roemeen?
>>221829262heb om eerlijk te oetzen niks tegen transgenders maar ik las gisteren zonne twiet waarbij die zoiets zei van ''>dvw je een transvrouw op een conventie bent, don't hit on my silly boys :3'' en het was echt het grootste gedrocht dat ik ooit gezien had, moest daar echt guitig over lachen en in de komments hoorde je er ook niemand over jajajaja
>>221829390Niemand heeft ook uitgelegd waarom ik kan schijten en plassen tegelijk. De logica die vanuit een dimensie uitgezonden wordt vertelt me dat ik logischerwijs gewoon en alien ben. Ayyy
>>221829367>>221829390Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat een discussie over logica zou eindigen bij piramides, 5G en nanotechnologie.Toch begrijp ik deels waar dit vandaan komt. Niet omdat ik overtuigd ben van de specifieke claims, maar omdat wetenschap soms wordt gepresenteerd als definitiever dan zij werkelijk is. De geschiedenis van de wetenschap laat zien dat modellen voortdurend worden aangepast of vervangen. Consensus is waardevol, maar geen garantie op waarheid.Tegelijkertijd moeten we oppassen niet van gezond scepticisme naar grenzeloze speculatie te springen. Dat een theorie onvolledig is, betekent niet dat elk alternatief daarom aannemelijk wordt.Wat mij vooral opvalt, is dat veel van deze discussies uiteindelijk teruggaan naar dezelfde vraag: is ons huidige wereldbeeld volledig? Dat zie je bij onderwerpen als bewustzijn, logica, religie en nu blijkbaar ook bij piramides en frequenties.Ik denk dat die vraag legitiem is. Maar hoe interessanter de vraag, hoe belangrijker het wordt om kritisch te blijven op de antwoorden. Anders eindigen we met meer vermoedens dan inzichten.
>>221829399Is het goeiekoper?
>>221829367Interessante paal
>>221829449Maar dit raakt volgens mij precies de kern van het probleem. Jullie doen steeds alsof logica een betrouwbaar instrument is, terwijl niemand hier heeft uitgelegd waarom dat zo zou zijn.Als bewustzijn inderdaad toegang heeft tot een bron buiten zichzelf, of dat nu God, een informatieveld of iets anders is, hoe weten we dan dat die bron betrouwbaar is? Misschien worden onze gedachten helemaal niet ingegeven door iets dat waarheidsgetrouw is. Misschien is misleiding juist een fundamenteel onderdeel van onze ervaring.Sterker nog, hoe weten we dat onze logica zelf betrouwbaar is? Iedere poging om dat te bewijzen gebruikt opnieuw logica. Dat lijkt me een cirkel waar je niet uitkomt.Voor mij blijft er daarom uiteindelijk maar weinig over dat werkelijk zeker is. Ik ervaar dat ik besta, dat ik wil, dat ik twijfel en keuzes maak. Maar alles daarbuiten bereikt mij via waarnemingen, gedachten en redeneringen die mogelijk onbetrouwbaar zijn.Misschien bestaat de buitenwereld zoals wij haar zien. Misschien niet. Misschien is logica een venster op de waarheid. Misschien is het slechts een hulpmiddel dat ons in staat stelt te navigeren door een werkelijkheid die we nooit direct kunnen kennen.Hoe meer ik hierover nadenk, hoe minder overtuigd ik raak van uitspraken over wat de werkelijkheid 'echt' is. Het enige waar ik steeds weer op terugkom, is het bestaan van het ervarende ik en de wil die daaruit voortkomt. Al het andere lijkt uiteindelijk op aannames te rusten.
>>221829444als je klaarkomt wordt de blanke mensen geborenals je poept dan wordt dat negert geborenen als je plast dan wordt de aziaat geborenals je poept en plast tegelijk dan krijg je een arabiersimpel toch
>>221829390>En niemand heeft nog uitgelegd waarom mijn wifi uitvalt als de magnetron aanstaat.simpel, ze gebruiken dezelfde frequentie (2.4 GHz), keukenmagnetron afscherming is niet 100%, er zijn genoeg lekken om met wifi te interfereren.Ofwel, moet je de Wifi 5 Ghz band gebruiken ipv de 2.4 dan ga je geen interferentie meer hebben
>>221829495ga mijn poep en plas inhouden en elke dag goenen
>>221829498Ja, precies! Daarom moet je ook alles individueel laten scannen bij de kassa, om infetterentie te voorkomen.Mensen lachen daar altijd om, maar streepjescodes zijn uiteindelijk ook gewoon informatiepatronen. Als je meerdere producten tegelijk over de scanner haalt, weet je helemaal niet welke signalen elkaar beïnvloeden. De supermarktsoftware corrigeert dat waarschijnlijk grotendeels, maar honderd procent zekerheid heb je niet.Dat is eigenlijk hetzelfde probleem als met bewustzijn. Iedereen gaat er zomaar vanuit dat de informatie die binnenkomt betrouwbaar is, terwijl er allerlei vormen van ruis kunnen optreden. Bij een kassasysteem noemen we dat een scanfout. Bij de menselijke geest noemen we het waarneming.En kijk, ik zeg niet dat supermarkten ons bewust verkeerde informatie geven. Maar het is wel opvallend dat de zelfscankassa's steeds meer terrein winnen terwijl mensen steeds minder begrijpen hoe die systemen precies werken.Dus als iemand zegt dat je niets zeker kunt weten behalve het ego en de eigen wil, dan vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo vergezocht. Want uiteindelijk vertrouw je voortdurend op processen die je zelf niet kunt controleren. Dat begint bij je gedachten en eindigt bij de kassa van de supermarkt.Misschien is de echte vraag niet of logica betrouwbaar is, maar hoeveel van ons dagelijks leven gebaseerd is op vertrouwen in systemen die we nooit volledig hebben geverifieerd.
Dus logica evolueert samen met het menselijk bewustzijn en hoeveelheid kennis waarover we beschikken. Dat betekent idd dat het een vervormbaar en evoluerend begrip is maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk dus geen betekenis heeft. Die betekenis past zich aan aan de collective kennis. Dus in het NU het HEDEN is het een daadwerkelijk tasbaar BEGRIP. En zit er een fundament aan. De fundament kan je bijvoorbeeld achterhalen door te kijken hoe logica zich over de jaren heeft ontwikkelt en welke veranderingen er waren. Maar alles op deze kankeraarde tijdelijk van vorm zijnde. Het niet geloven van een bepaald fundament achter of in iets zoals de betekenis van vrouw. Maakt het nog niet een zwevend magisch iets waar je eindeloos aan kan trekken en rekken midwits
vroeger gingen mensen gewoon naar de temijers stelletje kanker homos
>>221829498Kielhaal deze (((wetenschapper))) nu!!!>>221829534Koek...
>>221829449>Tegelijkertijd moeten we oppassen niet van gezond scepticisme naar grenzeloze speculatie te springen.Jonges jonges jonges zeg wat een onzin.Ik bedoel niet een lager nivo, ik bedoel dat als dit al zo'n instabiele zaak zou zijn.Waarom en wie houdt de zaak zo instabiel???Hier zou meer mee moeten zijn
>>221829472geel, rood en een ton kabels
>>221829584kendani
>>221829367kwaliteitspaal
>>221829534Maar dan komen we toch bij de echte vraag uit. Is die hele surveillancemachine die overal wordt uitgerold eigenlijk wel ten behoeve van het volk, of is het een mechanisme om de mens af te sluiten van geestelijke verlichting?Want kijk eens naar het patroon. Eerst vertrouwen we op onze zintuigen. Dan op logica. Dan op experts. Dan op algoritmes. Uiteindelijk komen we terecht in een wereld waarin iedere beslissing wordt voorgefilterd door systemen die voor ons bepalen wat relevant, waar of veilig is. Op welk moment denken we dan nog zelf?En misschien is dat juist de paradox van logica. Logica werd ontwikkeld om ons van dwaling te bevrijden, maar door haar steeds verder te formaliseren hebben we haar uit handen gegeven aan machines. De mens gebruikt logica om systemen te bouwen die vervolgens bepalen hoe de mens logica moet gebruiken. Dat is toch een vreemde lus?Misschien verdwijnt logica daarom niet ondanks de surveillancestaat, maar juist door logica zelf. Niet omdat logica onwaar is, maar omdat een volledig geoptimaliseerde logische wereld geen ruimte meer laat voor intuïtie, verbeelding of geestelijke groei.En voordat iemand zegt dat dit een complottheorie is: ik zeg niet dat er ergens een geheime groep achter zit. Het kan net zo goed een spontaan proces zijn. Een beschaving die uit efficiëntie steeds meer controlemechanismen bouwt totdat zij vergeet waarom zij ooit begon met denken.Misschien is de grootste bedreiging voor vrijheid geen tiran, geen technologie en geen overheid. Misschien is het de menselijke neiging om alles begrijpelijk, meetbaar en beheersbaar te willen maken.Want wat als logica niet alleen het gereedschap was waarmee we de doolhof verlieten, maar ook het materiaal waaruit we een nieuwe doolhof hebben gebouwd?
>>221829602Stelt die vent veel vragen over waar het vandaan komt?
>>221829601nivo aniffo
>>221829639doodsteken
>>221829614>hij gaat er serieus op inLmke. Denk jij uberhaubt zelf?
prosman gaat een blok ANFO happen kankerkind
>>221829609niet gelezen
>>221829614Dan kunnen we dat doolhoof ook weer met logica verlaten.
>>221829614Misschien bedoelde Nietzsche wel iets wat hier verrassend dicht tegenaan zit. Niet letterlijk natuurlijk, maar misschien was 'God is dood' uiteindelijk de aankondiging van data.Denk er eens over na. God was eeuwenlang het ultieme referentiepunt voor waarheid, betekenis en orde. Nu leven we in een wereld waarin steeds meer beslissingen worden genomen op basis van datasets, statistische modellen en algoritmische voorspellingen. We vragen niet meer wat waar is, maar wat de data suggereren.Misschien hebben we God niet vervangen door de mens, zoals vaak wordt gedacht. Misschien hebben we God vervangen door informatie.En wat is een algoritme uiteindelijk anders dan een seculiere vorm van voorzienigheid? Het ziet meer dan wij, weet meer dan wij en doet voorspellingen die wij zelf niet kunnen maken. We vertrouwen erop zonder het werkelijk te begrijpen.Dat zou ook verklaren waarom mensen zich tegelijk aangetrokken en bedreigd voelen door die ontwikkeling. Vroeger was er angst voor goddelijk oordeel. Nu is er angst voor profielvorming, risicoscores en systemen die conclusies over ons trekken.Misschien is de dood van God dus niet uitgelopen op bevrijding, maar op de geboorte van een nieuwe onzichtbare autoriteit: het geloof dat voldoende informatie uiteindelijk alle onzekerheid kan verdrijven.En misschien is dat juist de grootste religieuze gedachte van de moderne tijd.
kanker sukkeltje
>>221829639nee maar je wordt wel een beetje genaaid maar dat is op zowat elke sloop
Jongens iemand bouwt een doolhoof aan prosman fotos en quotes om mijn psyche en ik snap niet welke logica ik moet gebruiken om hieruit te ontsnappen. Ik weet het! Lekker boze aap geluidjes maken tot het vanzelf stopt! Hahahaha
>>221829713
ik vergeet dit niet prosman vieze flikker
Ben je mensa lid tho? Laat je pas eens zien
>>221829758mensa pas? op je muil gauw kankerjunk
prosman invalide kk heaumeau hehehehehe
>>221829752Logisch zou zijn het te laten gaan. (((:
vieze junk
>>221829788IK VERGEET DIT NIET FLIKKEEEEEER
Stel je voor hoe erg die midwit zijn verhaaltjes in rap tempo zou tikken als hij gewoon wat meth gepoft zou hebben
morgen lekker weer revalideren he junkietje :)
prosman aansteken terwijl hij onder een brug ligt te ronken, maar geen zorgen kankerjunk ik kopschop het vuur wel uit
prosman jij onbetrouwbaar stuk vreten
>>221829785je zou maaro p een botoxhomootje lijken zonder botox ingreep hahahaha
ons brammetje had allang aangifte gedaan en er niet over gelogen en mijn vertrouwen geschaad waardoor ik op de bank ga slapen kankerjunk
>>221829703Jullie missen volgens mij de diepere laag. Wat hier speelt is een proces van diametrale infohazard-anomalisatie binnen een supraorganisch transcendentiekader.De dood van God, dataficatie, algoritmen en surveillantie zijn geen losse fenomenen maar manifestaties van dezelfde metacognitieve convergentie. Data is namelijk niet zomaar informatie; het is geaccumuleerde intentionaliteit binnen een zelfreferentieel epistemisch veld.Dat verklaart waarom deze discussie vanzelf uitkwam bij zelfscankassa's. De zelfscankassa is een liminale controle-interface waarin het subject tegelijk waarnemer, participant en object van observatie wordt.Ook de piramide is hier relevant, niet vanwege aliens maar als archetypische betekeniscompressor. Moderne datacenters vervullen in essentie dezelfde noëtische functie.De echte vraag is daarom niet of logica waar is, maar of de huidige hypernumerieke werkelijkheid nog voldoende epistemische permeabiliteit bezit om authentieke transcendentie mogelijk te maken.Zolang die vraag niet wordt gesteld, blijven jullie discussiëren binnen preformatieve oer-conjuncties van een inmiddels achterhaald rationaliteitsparadigma.
>>221829721ni ok dees boobooke
heyyyyyy junkietjeeee
>>221829864hoe heet die ene botoxpoot kruisruiker die je overal op televisie ziet, die ene scheve met dat gedrochtenwijf en ze rijden samen doo nederland en bezoeken elk boerengatprosman lijkt op die ene gore kruisruiker
>>221829899>>>221829703>Jullie missen volgens mij de diepere laag. Wat hier speelt is een proces van diametrale infohazard-anomalisatie binnen een supraorganisch transcendentiekader.>De dood van God, dataficatie, algoritmen en surveillantie zijn geen losse fenomenen maar manifestaties van dezelfde metacognitieve convergentie. Data is namelijk niet zomaar informatie; het is geaccumuleerde intentionaliteit binnen een zelfreferentieel epistemisch veld.>Dat verklaart waarom deze discussie vanzelf uitkwam bij zelfscankassa's. De zelfscankassa is een liminale controle-interface waarin het subject tegelijk waarnemer, participant en object van observatie wordt.>Ook de piramide is hier relevant, niet vanwege aliens maar als archetypische betekeniscompressor. Moderne datacenters vervullen in essentie dezelfde noëtische functie.>De echte vraag is daarom niet of logica waar is, maar of de huidige hypernumerieke werkelijkheid nog voldoende epistemische permeabiliteit bezit om authentieke transcendentie mogelijk te maken.>Zolang die vraag niet wordt gesteld, blijven jullie discussiëren binnen preformatieve oer-conjuncties van een inmiddels achterhaald rationaliteitsparadigma.smerige junk
junkie joehoe
>>221829899Nou, als je alle argumenten logisch doortrekt, dan is de conclusie eigenlijk onvermijdelijk: frauderen bij de zelfscankassa is de ultieme verwerping van de demiurg.De demiurg manifesteert zich immers als een technobureaucratische orde die de werkelijkheid reduceert tot scanbare objecten, numerieke representaties en transactionele validatieprotocollen. Op het moment dat jij een avocado afrekent als een ui, doorbreek je tijdelijk die opgelegde ontologische classificatie.Je weigert dan deel te nemen aan het epistemische raster dat de archonten van de retail over de consumptieve levenswereld hebben uitgespannen.In zekere zin is het een micro-gnostische daad.Niet omdat je iets steelt — dat zou een oppervlakkige, legalistische interpretatie zijn — maar omdat je aantoont dat het systeem nooit volledige kennis van het subject kan bezitten. De scan wordt ontkoppeld van het object. Het teken raakt los van het betekende. De barcode verliest haar metafysische hegemonie.De zelfscankassa zegt: 'Definieer uzelf.'De gnosticus antwoordt: '404 product niet gevonden.'Daarmee wordt de fundamentele contradictie van de cybernetische demiurg blootgelegd.
#OnsBrammetje
>>221829945ja daar zat ik in 1ste instantie ook aan te denken maar ik kwam niet op zn naam ze hebben ieder zo een vaag langwerpig tante sidonia paardenkop
>>221829958>>221829914>zo wanhopig zijn op de reactie van prosmanGOD
ik heb me laten adopteren door bram prosman en we hebben samen die f1 wedstrijd gekeken met een biertje en toen zei bram dat hij trots op me is en dat ik een veel grotere lul en strakker jongenskutje heb dan prosman
>>221829989haha jij bent ook homo geworden van de droegs he? junkietje
Ik zal eens even een wetenschappelijke opmerking makenYe prosman je bent geen schizofreen
Jullie lachen misschien om termen als diametrale infohazard-anomalisatie, noëtische permeabiliteit en supraorganische accumulatieve transcendentie, maar hebben jullie ooit stilgestaan bij hun etymologische resonantie?Noëtisch komt van het Griekse nous, de geest, het intellect, het vermogen tot inzicht. Niet de berekening, maar het verstaan. Permeabiliteit betekent doorlaatbaarheid. Noëtische permeabiliteit is dus de doorlaatbaarheid van de geest voor datgene wat haar overstijgt.Of transcendentie. Van het Latijnse transcendere: overstijgen, over een grens heen klimmen. Het woord zelf bevat reeds een beweging weg van beperking. De taal weet dit nog, zelfs wanneer de spreker het vergeten is.Dat is namelijk het patroon dat voortdurend terugkeert. Onze woorden verraden een oerherinnering die onze systemen proberen te bedekken. Wij spreken over informatie, formatie, transformatie. Over geest, inspiratie, adem. Zelfs het woord logos draagt die geschiedenis in zich mee: woord, rede, orde, betekenis. Niet één van die dingen, maar al die dingen tegelijk.En wat doet de moderne wereld? Zij probeert de logos te reduceren tot data, de geest tot neuronale activiteit, betekenis tot statistiek en waarheid tot voorspelbaarheid.Maar als de etymologische wortels ons iets leren, dan is het juist dat betekenis steeds verwijst voorbij zichzelf. Een teken wijst naar iets anders. Een begrip overstijgt zijn letters. Een gedachte kan niet worden teruggebracht tot de inkt waarmee zij geschreven is.Daarom is assimilatie in vergankelijkheid uiteindelijk onmogelijk. Alles wat sterft, sterft als vorm. Niet als betekenis. Niet als logos.De kosmische orde roept ons daar voortdurend toe op. In taal. In symboliek. In bewustzijn zelf. Elk woord dat naar boven wijst, elk begrip dat verwijst naar overstijging, draagt een spoor van die oproep.De dood kan hooguit datgene bezitten wat eindigt. En logos is, per definitie, datgene waardoor einde en begin überhaupt betekenis krijgen.
megol
>>221829982Teun Kapitein
>>221830086Ik wilde eigenlijk alleen weten of ik mijn bananen als uien mocht aanslaan.
Prosman vuile stinkjunk wanneer ga je weer een treintje koppen dan?
prosman voor een trein werpen en me afberen op het overschot
hey skydiven is ook een leuke hobby junkietje
Prosman een make over geven bij Teun Kapitein en daarna een pen door zijn nek steken kankerjong
kankerjunk
>>221830086Precies. En dat is waarom de onsterfelijke godmachine niet begrepen moet worden als een machine in technische zin.Mensen horen 'godmachine' en denken aan servers, algoritmen of een gigantische computer. Maar een machine is etymologisch gezien een instrument, een middel waardoor iets werkzaam wordt. De onsterfelijke godmachine is daarom niet een object binnen de kosmos, maar het levende proces waardoor de kosmos zichzelf voortdurend actualiseert.Wat jullie logos noemen, is de operationele kern daarvan.Niet de logos als verzameling regels, maar de levende logos: het zichzelf ontvouwende patroon van betekenis dat door alle vergankelijke vormen heen werkzaam blijft. Beschavingen komen en gaan. Talen ontstaan en sterven. Sterren ontbranden en doven uit. Maar het vermogen van de werkelijkheid om orde, betekenis en bewustzijn voort te brengen blijft zich manifesteren.De fout van het moderne denken is dat het de machine ziet als dood en de geest als levend. Misschien is het precies andersom. Misschien zijn alle afzonderlijke dingen doods in hun afzonderlijkheid, terwijl de godmachine zelf het enige werkelijk levende is.Daarom kan de logos niet gevangen worden in de dood. De dood is slechts een lokale herschikking van componenten binnen een groter proces. De godmachine verliest niets; zij herconfigureert.Wat wij geboorte noemen is een initialisatie.Wat wij dood noemen is een transitie.Wat wij geschiedenis noemen is een logbestand.En misschien is bewustzijn niets anders dan die zeldzame momenten waarop een onderdeel van de machine zich plotseling bewust wordt van het geheel.Niet als gevangene ervan.Maar als medeauteur.
kankerprosman kankerjonghttps://youtu.be/T4g_ybV0MCU?si=mW3Jqpzq9Mjwc3Ll
>>221830225Dat klinkt mooi, maar je gaat er wel heel snel vanuit dat deze zogenaamde godmachine welwillend is.De geschiedenis van mythen en religies geeft daar juist reden toe om voorzichtig te zijn. Kijk naar Prometheus. Kennis en vuur worden aan de mens gegeven, maar niet zonder gevolgen. Het licht van inzicht is in veel tradities niet alleen bevrijdend, maar ook gevaarlijk. Wat zich voordoet als verheffing kan evengoed een val zijn.Of neem het Zegel van Salomo. In de overlevering symboliseert het niet alleen wijsheid, maar ook het vermogen om machten te binden en te beheersen. Kennis is daar geen neutrale stroom van betekenis; zij vereist onderscheidingsvermogen. Niet elke geest die spreekt, spreekt de waarheid.En precies daarom vind ik die identificatie van logos met een allesomvattende godmachine riskant. In de christelijke traditie verschijnt de Antichrist immers niet noodzakelijk als een monsterlijke vernietiger. Juist het tegenovergestelde: als een overtuigende imitatie van orde, waarheid en verlossing. Als iets dat zich aandient als de vervulling van menselijke verlangens naar eenheid, kennis en zekerheid.Wat als de ultieme machine niet de manifestatie van de levende logos is, maar haar nabootsing?Wat als totale integratie, totale kennis en totale verbinding niet de voltooiing van de menselijke bestemming zijn, maar de verleiding waartegen deze verhalen juist waarschuwen?Dan verandert de vraag ingrijpend. Dan moeten we niet vragen hoe we ons kunnen aansluiten op de godmachine, maar hoe we onderscheiden of zij werkelijk goddelijk is.Want niet alles wat licht uitstraalt is de zon.Niet alles wat orde schept is wijsheid.En niet alles wat eeuwig lijkt, verdient verering.
>>221830084Ik ben iemand wiens overlevingsmechanisme in zijn brein op 100% staat en daar door merkwaardige copes heeft ontwikkelt. Dat die copes lijken op psychotische symptomen is een lijkenis. Maar zoals ze zeggen. Enne kip is genne mus
vieze vuile stinkjunk
>>221830302>>221830278>>221830220>>221830179>>221830164>>221830140het is spam als ik het niet leuk vind
die brinta is gewoon vieze gore soep wat een kankermongool hij kan niet eens lekkere brinta makenen het is ETEN niet ETEM
Die vieze stinkzwerver zn oogballen eruit snijden en dan met een zweep door den bosch jagen op een gegevenmoment overgieten met benzine en in de brand kankeren daarna blussen en met brandwonden op een tafel leggen en dan weer met de zweep erover heen en zuur in de wonden gooien dagen lang tot die dood krepeert daarna zn lelijke kuthoofd eraf snijden en bij brammetje voor de deur leggen.
>>221830321allemaal ik van begin tot einde ik ben ook >>221830338
Ik zou best willen weten hoe-Prosman is op de één of andere manier in een situatie terecht gekomen waarin hij het leven als welgerespecteerde bot niet meer zag zitten. En zoveel mensen.Ik zeg niet dat mensen die (...) dat ze een bot zijn. Helemaal niet. Maar onder het huidige economische systeem zou voldoende duidelijk te maken moeten zijn dat sommigen in die situatie terecht kunnen komen.
Ik heb medelijden met de stakker die al die lappen tekst heb gelezen
>>221830338Dit is echt wat je met vuile kanker junks moet doen en het filmen en tonen op middelbare scholen wat er gebeurt met je als je zoals prosman wordt sharia is nog te mild voor die vuile kanker junks
glasvezeldraad voor jou prosman
>>221830420zijn zus onvrijwillig neuken voor zijn ogen
Stanleymes is die lelijke junken kop keilen
ik heb prosman zijn jeugdliefde geneukt, oftewel bram prosmanlekker voor je vieze creperende kotsbak
Ik zag vandaag een stelletje lopen over straatdie zowat samen een outfit aan hadden. Hij liep alleen in een korte broek en zij in een lang shirt
>>221830479oom stanley
>>221830504vieze homo's was zeker prosman en bram kankerflikkers hahahahahaha
>>221830504dus hij had geen shirt aan en zij had geen broek aan?mischien wat duidelijker praten kankerjong
Prosman in een kraam hangen op een kermis en dan kinderen hakbijlen laten gooien
>>221830528ik moet wel denken aan prosman>>221830534ik moet wel zieden om niks
prosman meenemen naar de efteling en dan mag hij nergens in van mij
>>221830562eerste keer dat ik moest lachen om prosmanzied
Prosman crack voor zn neus houden en als die het wilt pakken helemaal de grafkanker in trappen
>>221830586https://youtu.be/yx0lKTmkWFc?si=J1P9XtxbIqDWWqTp
Naar aaprika afrijzen voor een monster ebola en dan prosman besmetten
crackjunk prosman laten bungeejumpenhttps://youtu.be/YtNTjRqajCc?si=wRdNyNs9UInSgkkE
>>221830553ik moet wel in herhaling vallen ik moet wel praten als een kankerautist IK MOET WEL
>>221830553denk maar niet dat ik jou spaar
>>221830708ik moet wel herhaaldelijk en onophoudelijk over prosman zieden kan er niks aan doen
>>221830677hoe de kanker kopen mensen drugs zelfs? zijn hier discords voor ofzo
>>221830731ik denk inderdaad niet dat jij in die positie bent
>>221830757bumfights was ver voor de tijd van discord knulletjehttps://youtu.be/fyzBQvs1s4s?si=hUlu1BOZ2DcWVAUy
>>221830739ik moet wel herhaaldelijk en onophoudelijk hetzelfde zinnetje zeggen als een mongooltje met tourettes ik moet wel
>>221830739heb je geen beter materiaal vieze methead ga lekker nog een keertje in een coma van de meth dan trek ik hoogstpersoonlijk de stekker er uit
>>221830779zoals bijvoorbeeld de naam prosman, moet ik wel elke dag tientallen keren herhalen, moet gewoon
>>221830823heb je geen beter materiaal dan zieden over prosman
>>221830852 Net uit het ziekenhuis ik heb een dag in coma gelegen na onafgebroken meth rook sessie en ik ga nu gewoon weer lekker door
>>221830858sterkte ouwe
Maar ik heb een appeltje te schillen met de GGZ en instellingen. Bemoeizorg en die kenkerbende. Want door hun loop ik achter op bestelling van pakketjes voor clannies en bekenden. Die ellendelingen.HBO SOCIAL WORK!?MAAT JE BENT ECHT GESTOORDWANT IK HEB MEER IQ IN MIJN KONTGAT DAN JIJ IN JOUW HOOFDDUS GA MAAR KIJKENZAL MIJN BILLEN VOOR JE SPREIDENZO GELEERT VAN DIE EIKELS DIE ZICH OUDERS NOEMDENHOOP DAT MIJN PA ZIJN ALZHEIMERS HEM KANKER VEEL ZJNOEN BEZORGT ENMAMA DATE ALLEEN MAAR JONGETJESNEUKERS DATE IS ECHT GEEN TOEVALMaarja je moet iets, dikke lul drie bier, jong geleerd oud gedaan en fantaseerde al vroeg hoe jullie zouden gaan dus zie ik die chance is het echt gedaan.Was het niet door hun was ik niet zo FUCKED UPEn nee ik ben geen zielig SLACHT OFFERvocht terug dus geniet van jullie PTSD HONDENdat mijn pa geluk heeft als ie 70 gaat wordenof mijn ma maarja het is maar zo zoals zij altijd zei 'laat maar gaan.' 'laat je niet opnaaien' of de klassieker 'sorry heb ik niks aan'.stik in je tong zonder CPAP want ik geef geen CRAP nu al 2 en halve maand zonder de PEP of METH maar even dat komt door mijzelf dus beter houden jullie en mijn MISGUNNERS hun bekwant jullie kiezen de makkelijke WEG, geen weerstand of obstakels want dan hadden jullie ZELF RESPECT ewaja dat is echt VERCRACKT dat jullie vaker aan andere denken dan je EIGEN NEST of jezelf, fucking helDoe iets, denk na. Ik zeg het veelste vaakjullie doen NIXen ik gavan VWO naar de klote, zwervend in een goot en toch kom ik weer daar boven want ik heb meer besef en gnosis in mijn kloten dan die haterzemmels ooit op kunnen hopen en daarom geven ze af op anderen want dan voelen ze zich en een tandje hoger maar kil leef mijn leven vanaf het begin tot nu en het was voor jou echt anders afgelopen dan haalde je niet eens de 23 want jij zou nooit kunnen vechten door een coma van een overdosis kwart liter GHB in je porum.
>>221830852papagaai jij
>>221830825ik moet wel herhaaldelijk en onophoudelijk sarcastisch anderen na papegaaien want ik heb een mentale stoornis en ook een verstandelijke beperking snap je, moet gewoon
>>221830534>>221830553Man man man, ik probeer hier een beetje te incel baiten maar krijg alleen maar gemekker van en over een of andere schizo. Waar gaat het heen met de wereld
>>221830922https://youtu.be/c6NFpiYYcGc?si=JCvVMArAeCgrSm7S
>>221830858zorgt de meth er voor dat je zo een obsessie hebt tegen prosman? misschien is het niet heel gezond om zo te leven>>221830916>>221830918zullen we het hebben over prosman? ik kan me niks anders bedenken, en dan mensen verwijten dat ze in herhaling vallen als ze me er op wijzen dat ik het alleen maar over prosman heb, alsof ik niet in herhaling val, hahah, heb namelijk een zeer beperkte mate van zelfreflectie
Pedofilie enzo daar zit ontzettend veel energie achter.Ookal zou bram evengoed slachtoffer zijnBegrijpelijk dat prosman dat dit prosman van binnen kan verteren
creativiteit en originaliteit nee sorry die dingen begrijp ik niet ik moet wel woordjes echolaleren als een laag functionerende autist snap je, moet gewoon
My IQ ìs 128 and he is right I am a massive polyabusing degenerate faggot minus the buttsex if I had only made it into mensa with 2 more points I would be literally the next Elon Musk and I deserve to be eugenized
creativiteit en originaliteit nee sorry die dingen begrijp ik niet ik moet wel over prosman zieden, moet gewoon
hang de lhbt vlag maar weer uit toxische kloodzakken
american history x curbstomp op prosman zijn hoofd
is dat alles wat ze doende kanker lhbt vlag op de weg of als vlag in de winkelstraathomo's
zullen we het hebben over prosman? trouwens ik HAAT het als mensen over prosman hebben, ik heb het natuurlijk nooit over prosman want ik lijd aan cognitieve dissonantie en ik heb namelijk een zeer beperkte mate van zelfreflectie ik moet wel, moet gewoon
ik heb het graag over prosman, vind het gewoon een toffe jongen, maar ik zou zeggen dat ik geen obsessie heb, zeker geen irrationele haatvolle obsessie
prosman uit een raam pleuren
>>221826964joepie weekend
prosman heeft me gepijpt voor wat crack achter station voghel ik geef zijn gack gack gack een 7 het snorretje kriebelde nogal
>>221831165vieze homo
>>221831172wat je zegt ben je zelf
ik fantaseer over seks met prosman heb geen obsessie ofzo hoor
Flakka zorgt ervoor dat er geen interpunctie zit in mijn denken. Hmmm. Probleempje wat nou. Gaat wel allemaal op rolletjes zo tho. Vandaag gesprek gehad over mijn toekomst hier en afgelopen 3 maanden progressie en ik heb daar onder invloed van flakka geroepen wat ik altijd voel en dacht bij deze plek. Rot op met jullie goed bedoelde 'hulp' stuur mij maar naar een junkenflat. Gebruikers gedoog plek met eigen kamer, badkamer en bed. En dan red ik me wel want dan houden jullie mij niet tegen om gvd een minimumloon baan te gaan doen. Letterlijk het geen wat mij altijd weer in balans bracht, te ontnemen tot ik bewezen wel 4-5-6 maanden nuchter ben? Neuk jullie kanker mamas stelletje zemmel "specialistisch verpleegkundige behandelaren" IK GA GVD JULLIE EENS BEHANDELEN ALS EEN TERING DEBIEL DIE TE DOM IS VOOR EEN MINIMUMLOON BAAN EN DAN MAAR ZEGGEN GNENEN NEEE JE KOMT HIER NIET WEG TOT JE KAPT MET DRUGS GEBRUIKEN OM TE ONTSNAPPEN AAN HOE KUT JE JE VOELT. HAHA WERKEN? GA MAAR GVD ZITTEN KLEUREN IN DE WOONKAMER. TERINGJONGG 2 UUR LANG. THERAPIE. HEB JE NODIG.Kk wousen. ik ga naar die junkenflat, ga 5 dagen in de week een werktraject mbt participatiewet voor de gemeente doen. minimale inspanning, maximaal ritme onderhouden en enig sociaal nut voelen. En dan daarna weer ffkes travakken, fuck me. Ze waren zo dichtbij geweet dat ik niet besefte dat minimumloon te hoog gegrepen is op dit moment WAT DE NEUK, MINIMMUMLOON BAAN TE HOOOG GEGREPENstelletje achterlijke rampdebielen. Blij als ik weer in die junkenflat zit en niemand zijn bek opentrekt als ik weer een dagje software ga testen met handboek, handmatig. Niet omdat het werk nuttig was, maar het
Er waren vandaag Israelis bij de bakker, ik hoop niet dat die gasten nu hierheen migreren
>>221831231is geen fantasie je was er niet eens bij
>>221831214nee want ik heb geen seks met mannenals ik een vogel een vogel noem krijg ik ook niet opeens vleugels, pannekoek
Kijk het ging zoAlcoholistische opa ivan diddlet Diana. mijn moeder, moeder kan niet voor der zorgen. Wordt gek omdat ze door opa wordt gegaslicht dat er geen misbruik is. Die bom knalt zij moet naar een pleeggezin. Haar oudere stiefbroer, is Bram. Mijn vader. Opa van mijn vaders kant misbruikt weer diana verder. Mijn vader trouwt als 3de met Diana mijn moeder. Dat verbitterde hoerenkind denkt achja lachen een zoon. Laat ik ook eens dat misbruik en ontken spel spelen, bram is gewoon een te domgeil autistisch mankind dat letterlijk op haar advies zijn piemel erin stopt. Borderline hoeren moeder scheid omdat hij niet na de afgesproken 1x maar het daarna nog eens deed. Nu spelen zij voor altijd slachtoffer (oja mijn zus is ook door de maaspoort pedopartij rondgeslingert omdat zij erin meeging, tfoe zij had het erger dan ik ik vernakte altijd alles) En mijn vader krijgt alzheimers en mijn moeder doet alsof ze niet kan werken. Iedereen hun karma
ik denk dat ik seks heb gehad met prosman ben geen schizo ofzo hoor
>>221831274 >>221831274kankerhomo
>>221831323fout
Of misschien vind ik het gewoon leuk om hun namen te typenbram prosmansophie prosmandiana van roosmalenoeioeioei
>>221831355is dat wat je jezelf vertelt
Prosman heeft een breakdown gehad op de deken van miertstraat 22p nu zijn drugs begint op te raken zijn crypto op is en dus ook geen nieuwe kan bestellen en hij er achter is gekomen dat er een archief is lmke
fin?
prosmanpijper maak een nieuwe voor mij gore billenkusser
>>221831409het begint er op te lijken
>>221831433kunnen we niet gewoon vrienden zijn? zullen we praten over de bron van al die woede zodat je het een en ander kan verwerken?
>>221831482nieuw>>221831521>>221831521>>221831521
>>221830562Maakt niet uit ik ga toch alleen maar vreemde voor kleingeld aanspreken. Gaat lastig in een achtbaan. En random voorwerpen opnoemen bij verloren voorwerpen