[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / s / t / u / v / vg / vm / vmg / vr / vrpg / vst / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / pw / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / vt / wsg / wsr / x / xs] [Settings] [Search] [Mobile] [Home]
Board
Settings Mobile Home
/int/ - International

Thread archived.
You cannot reply anymore.

[Advertise on 4chan]

Tuttlagan
>>
Now blew threaden boggy
>>
>>222243935
öhhh cocken blev hård??
>>
>>222243983
va?
>>
>>222243972
asg danslegobögen
>>
>>222244010
va? va? va? är det allt du kan säga din patetiska halvfigur
>>
File: Jean.jpg (1.83 MB, 1448x2016)
1.83 MB JPG
>Again, every malefactor, by attacking social rights, becomes on forfeit a rebel and a traitor to his country; by violating its laws he ceases to be a member of it; he even makes war upon it. In such a case the preservation of the State is inconsistent with his own, and one or the other must perish; in putting the guilty to death, we slay not so much the citizen as an enemy. The trial and the judgment are the proofs that he has broken the social treaty, and is in consequence no longer a member of the State. Since, then, he has recognised himself to be such by living there, he must be removed by exile as a violator of the compact, or by death as a public enemy; for such an enemy is not a moral person, but merely a man; and in such a case the right of war is to kill the vanquished
Nu när dammet har lagt sig, har någon någonsin lyckats debooonka honom?
>>
>>222244044
varför är tråden sumpig?
>>
>>222244068
Ja, det starkaste motargumentet kommer från Cesare Beccaria, som vände Rousseaus eget logiska system mot honom. [1]
I Om samhällsfördraget (1762) argumenterar Jean-Jacques Rousseau för dödsstraff genom idén om samtycke. Han menar att när vi ingår samhällsfördraget godkänner vi logiskt regeln: "Jag går med på att dö om jag själv blir en mördare, för att garantera att jag inte blir mördad av andra". Mördaren bryter kontraktet, blir en statens fiende och har tekniskt sett "beställt" sin egen avrättning. [2, 3, 4]
Bara två år senare, i boken Om brott och straff (1764), lanserade den italienska kriminologen och filosofen [Cesare Beccaria](https://scholarship.law.tamu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1022&context=student-scholarship) det filosofiska motargument som raserade Rousseaus tes: [1]
## Beccarias motargument: Det logiska felet om rätten till liv
Beccaria använde också samhällsfördraget som grund, men drog den motsatta slutsatsen: [1, 5]

1. Ingen äger rätten att ta sitt eget liv: Inom naturrätten (som Rousseau byggde på) anses det mänskliga livet vara okränkbart. Du har inte rätt att begå självmord. [4]
2. Du kan inte ge bort en rättighet du inte har: Eftersom en individ inte har rätt att avsluta sitt eget liv, kan individen inte heller överlåta den rätten till staten när samhällsfördraget skrivs under. [5]
3. Slutsats: Staten kan omöjligen ha fått rätten att avrätta sina medborgare via ett kontrakt. Dödsstraffet är därför inte en laglig rättighet, utan en krigshandling från staten mot en enskild medborgare. [1, 5]
>>
>>222243935
måste hångla frotta pumpa ditt jordgubbshål
>>
är snuvig, kliar överallt och röven läcker samtidigt
>>
Gillar inte filosofer som snackar om en massa socialt trams
>>
>>222244115
Varför detta motargument är så starkt:

Argumentet angriper Rousseaus premiss inifrån. Det visar på en logisk motsägelse: Rousseau hävdar att syftet med samhällsfördraget är att skydda medborgarnas liv, men slutar i att medborgarna ger staten rätt att avsluta deras liv.
Beccaria visade att inkapacitering (att låsa in mördaren på livstid) uppfyller samhällsfördragets syfte att skydda medborgarna, utan att staten behöver begå det logiska och moraliska övertramp som en avrättning innebär.
Detta blev startskottet för den moderna rörelsen mot dödsstraff och påverkade rättssystem över hela Europa.
Vill du veta mer om hur andra filosofer (som Immanuel Kant) argumenterade för dödsstraff, eller vill du titta på moderna rättsliga motargument?
>>
Förstår inte varför man skulle klistra in AI-text här
>>
Stövelslickus tycker man ska följa lagarna till punkt och pricka trots att lagarna är designade för att göra hans liv svårare
>>
>>222244176
Håller knottrena sysselsatta så ni andra kan ägna er åt faktiskt intressanta brev
>>
>>222244115
>1. Ingen äger rätten att ta sitt eget liv: Inom naturrätten (som Rousseau byggde på) anses det mänskliga livet vara okränkbart. Du har inte rätt att begå självmord. [4]
var finns detta i Rousseau?
>>
File: hD5CE5008.jpg (53 KB, 419x600)
53 KB JPG
>Hörde du att Hagamannen blev just misshandlad med golfklubba? F1 bejsd, det är vad det där monstret förtjänade!
>Vadå återinför dödsstraffet? Dödsstraff är ju jättetashkigt! Tänk på de shtackarsh våldtäktsmännen!
Suedi har ingen konsistens.
>>
>>222244199
Det korta svaret är: Du hittar det i Bok II, Kapitel 5 ("Om rätten till liv och död") i Om samhällsfördraget. [1]
Rousseau skriver där uttryckligen: [2]

"Man kan fråga sig hur enskilda personer, som inte har någon rätt att förfoga över sina egna liv, till suveränen kan överlåta denna samma rätt som de inte själva besitter."

Det är just denna specifika mening som Cesare Beccaria tog fasta på för att fälla Rousseaus försvar av dödsstraffet.
## Hur Rousseau löser sitt eget dilemma
Rousseau erkänner alltså premissen att människan inte har rätt att begå självmord eller förfoga över sitt eget liv hur som helst. Men han kringgår detta genom att hävda att dödsstraffet inte handlar om att man ger bort rätten att döda sig själv. [2]
Istället menar Rousseau att när du går med på dödsstraff för mördare, gör du det för att skydda ditt liv, inte för att avsluta det. Det är en riskreducering: du accepterar risken att bli avrättad om du blir mördare, för att garantera att du inte blir mördad av någon annan. [2, 3]
## Varför Beccaria vann debatten
Beccaria läste Rousseaus text och kontrade med att Rousseaus nödlösning var logiskt ogiltig. Beccaria menade att oavsett hur mycket du vill skydda ditt liv, så kan ett kontrakt aldrig innehålla en rättighet (rätten till liv och död) som de som skriver under kontraktet överhuvudtaget inte äger från början.
Vill du citera Rousseaus exakta franska originalformulering, eller vill du titta på hur Locke såg annorlunda på just rätten till självmord?

[1] [https://www.researchgate.net](https://www.researchgate.net/publication/282823921_Between_right_of_war_and_power_to_punish_The_right_of_life_and_death_in_Social_Contract)
[2] [https://www.sparknotes.com](https://www.sparknotes.com/philosophy/socialcontract/full-text/book-ii-chapter-v/)
[3] [https://lawexplores.com](https://lawexplores.com/within-the-social-contract-rousseau-on-punishment/)
>>
>>222244188
Speciellt sant när de som styr skyddar riktiga kriminella som skadar oskyldiga medborgare, om folk tvingades läsa Rousseau skulle vi inte haft d1a problem favä
>>
>>222244199
>Du har inte rätt att begå självmord
Jaha, så hur ska du bestraffa någon som just dödade sig själv?
>>
File: 1773029299132469.jpg (93 KB, 669x1000)
93 KB JPG
>>
Jag lider av hemorrojder
>>
>>222244115
Rousseau ger flera argument för dödstraff. Det ena antar att man kan överlåta rätt till att riskera sitt liv med ett samhällskontrakt, det jag brevade antar inte det, utan placerar brottslingen utanför samhällskontraktet och i naturtillståndet, som i sig ger rätt över liv och död.
>>
File: 1781136170352260.webm (255 KB, 1280x720)
255 KB
255 KB WEBM
Vad hette han nu igen? Seriöst.
Något med g?
>>
File: mix0gxpu3arop6hr.jpg (291 KB, 2188x2340)
291 KB JPG
Får man onanivåldta sig själv på museum
>>
File: 1771316065754375.png (256 KB, 947x1981)
256 KB PNG
>>222244295
>>
>>222244296
du skulle ha ätit en bottom friendly diet ;_;
>>
>>222244299
Det är helt korrekt, och där ringar du in Rousseaus andra och mer radikala argument. Jag ber om ursäkt, jag var slarvig i min förra sammanställning och missade att du specifikt syftade på det "andra" argumentet i din första prompt. [1, 2]
I samma kapitel (Bok II, Kapitel 5) skiftar Rousseau mycket riktigt fokus. Han överger idén om att man överlåtit en rättighet, och argumenterar istället utifrån krigstillståndet och naturtillståndet: [2, 3, 4]

"Varje missdådare som angriper samhällsrätten blir genom sina brott en rebell och en förrädare mot fäderneslandet; han upphör att vara en medlem av det genom att bryta dess lagar, och han förklarar till och med krig mot det. [...] Processen och domen är bevisen på att han har brutit samhällsfördraget och följaktligen inte längre är en medlem av staten."

När mördaren bryter kontraktet placerar han sig själv utanför samhället. Han återgår till naturtillståndet i relation till staten – ett rent krigstillstånd. Eftersom staten har rätt att förgöra sina fiender i krig för att överleva, har den rätt att avrätta mördaren. [1, 2, 5]
Det finns ett mycket känt och starkt filosofiskt motargument specifikt mot detta argument (att brottslingen är en statlig fiende i naturtillståndet):
## Det starkaste motargumentet: Krigsfångens rättigheter (och Rousseaus egen självmotsägelse)
Det mest ironiska och kraftfulla motargumentet mot denna tes hittar man hos Rousseau själv, i Bok I, Kapitel 4 ("Om slaveri"). Där formulerar han principer för krig som direkt motsäger hans senare försvar av dödsstraffet: [2, 6, 7]
>>
>>222244329
1. Krig sker mellan stater, inte individer: Rousseau slår fast att krig är en relation mellan saker (stater), inte mellan människor. En enskild människa kan bara vara en fiende så länge hon är beväpnad och strider för sin stat.
2. När fienden kapitulerar upphör rätten att döda: Rousseau skriver uttryckligen att så fort en fiendesoldat lägger ner sina vapen och överlämnar sig, upphör krigstillståndet. Personen blir återigen bara en människa, och "man har inte längre någon rätt över hans liv".

Hur motargumentet tillämpas på brottslingen:

Filosofer som kritiserat Rousseau (och tagit spjärn mot hans texter) använder detta för att visa att argumentet om "samhällsfienden" faller på sin egen orimlighet:

En gripen, fängslad och bunden brottsling är i exakt samma situation som en krigsfånge som har lagt ner sina vapen. Brottslingen utgör inte längre ett aktivt hot på slagfältet (samhället) eftersom han är oskadliggjord.
Om staten avrättar en fängslad brottsling, bryter den mot den universella krigsrätt som Rousseau själv försvarade i Bok I: att man inte får döda försvarslösa fångar i efterhand. Att avrätta någon som sitter i en cell är inte en försvarsakt i krig, utan ett kallblodigt mord på en person som redan har besegrats.Detta är det filosofiskt starkaste motargumentet eftersom det visar att Rousseau måste bryta mot sina egna moraliska regler för krigföring för att kunna rättfärdiga att staten dödar sina egna medborgare.Vill du titta på hur John Locke löste samma problem med naturtillståndet, eller vill du gå vidare till något annat?
>>
Hatar verkligen Swedditörerna som låtsas som att allt bara är ok i Sverige idag och ba "lungna ner er pojkar, om ni slutar vara så arga kanske ni kan få ligg med en BPDhora med över 50 kroppar, är inte det vad ni vill ha? Haha".
Fan, t.o.m. skadeglädjeblattar och kommunister är bättre än dessa typer.
>>
>>222243935
mer maglaga än tuttlaga favä
>>
File: 1777269837017781.webm (3.95 MB, 1280x720)
3.95 MB
3.95 MB WEBM
>>222243890
>>222244083
>>222244317
ge du nu bögtvålaren
>>
>>222244386
Asså du har rätt men det ju uppenbart att han trollar mongomats
>>
>>222244387
tuttmaga
>>
>>222244317
Figgehn
>>
>>222244386
Va finns massa femtonåringar som är oskuld typ 50% är väl det
>>
>>222244386
Du låter fattig
>>
>>222244419
asg att figgehns mening med livet var att swisha till en ukracki ambulans
>>
Du skall inte tro att du är något.
Du skall inte tro att du är lika god som vi.
Du skall inte tro att du är klokare än vi.
Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
Du skall inte tro att du vet mer än vi.
Du skall inte tro att du är förmer än vi.
Du skall inte tro att du duger till något.
Du skall inte skratta åt oss.
Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
Du skall inte tro att du kan lära oss något.
Tror du inte att vi vet något om dig?
>>
File: HJU7PAuW4AQyVfg.jpg (59 KB, 417x599)
59 KB JPG
Förstår inte varför politiskt våld är fel när politikernas val leder till att andra dör varför inte döda dem?
>>
>>222244491
Chuddelagen
>>
>>222244491
mina dagliga deffermationer
>>
Nu släppte äntligen bajsproppen
>>
>>222244509
har du dött av en politikers val?
>>
>>222244438
Mina föräldrar är ganska rika faktiskt, är djupare problem än ekonomiska som plågar mig.
>>
>>222244509
Du glöder, SÄPObögen
>>
>>222244602
Inte än men jag har förlorat tid och frihet, har man åtminstonde rätt att låsa in politiker i sin källare?
>>
>>222244637
ja det tycker jag låter rimligt
>>
File: 2026-06-11T081319.jpg (828 KB, 1125x847)
828 KB JPG
NY
>>
>>222244637
Vilka politiker tänker du hålla fångna i din källare?
>>
Sisselapedofilen, fan va' ful du är
>>
>>222244723
nooshi fastkedjad i mjölkmaskinen
>>
>>222244697
asg hon ser flintig ut
>>
>>222244723
jag har ingen källare favä
>>
Fan vad smart du är som fattar att jag inte mår bra.
>>
>>222244742
Jaha, ska du hålla dem i en bur då? Eller fastkedja dem i garderoben?
>>
qken erigerar
https://xcancel.com/ViralVideos/status/2065077855386476668
>>
File: 2026-06-11T081424.000Z.jpg (356 KB, 1125x2000)
356 KB JPG
>>222244739
va
>>
kom ihåg att när ni svarar på sisselapedofilen så kommer han bara att svara med "va" och en till värdelös bild så det är bäst att ignorera honom. han lever reflexmässigt som ett groddjur och har ett väldigt enkelt beteendemönster
>>
>>222244386
Mm det är bättre av vara hysterisk och stressad över sånt som du inte kan ändra på och som förövrigt inte påverkar dig.
>>
>>222244823
Han borde ta ett jävla kliv, vi är många som är trötta på honom
>>
File: Skärmbild (72).png (79 KB, 185x264)
79 KB PNG
>>222244811
Men det känns ju bra att mobba honom
>>
>>222244850
han är oförmögen att ta till sig kritiken. det rinner av hans släta hjärna
>>
File: 1754536255845.jpg (94 KB, 720x1200)
94 KB JPG
Favorit i repris
>>
>>222244878
rövmoggad av båda
>>
File: A003017837.jpg (21 KB, 250x353)
21 KB JPG
>>222244878
>>
>>222244868
Det är han inte. När han svarar "va" så låtsas han vara likgiltig, men bakom den papperstunna fasaden så snyftar han som en flicka.
>>
Jag har bubble butt från alla squats...
>>
>>222244927
ping bögbögen
>>
Now blew bogbogen hard in cocken
>>
nu blev jag så upphetsad så jag började gräva efter bajs i röven och äta mitt eget bajs
>>
File: 1780727589455.gif (1.47 MB, 512x512)
1.47 MB GIF
En 12-årig pojke i Jönköping som spelade dataspel använde sin mammas kontokort, utan att hon visste om det. Med hjälp av kortet köpte han varor i spelet för närmare 23 000 kronor. Nu vill familjen att köpet hävs.

Familjen, som har anlitat ett juridiskt ombud, skriver i en anmälan till allmänna reklamationsnämnden, ARN, att pojken utan föräldrarnas vetskap och samtycke olovligen använt sin mors bankkort för att genomföra köp av spel och andra digitala produkter på en plattform för dataspel.

Spelplattformen har sagt nej till att återbetala pengarna då man anser att pojken ingått ett juridiskt bindande avtal genom att ha godkänt användarvillkor.

Det juridiska ombudet skriver i anmälan till ARN att en 12-åring inte förstår innebörden av policys som de hävdar att han godkänt. Han förstår inte heller att det är juridiskt bindande avtal.
Familjen vill nu att hela summan eller åtminstone 80 procent av summan ska återbetalas.
>>
File: 1780819015776405.jpg (17 KB, 400x400)
17 KB JPG
noob dog
meme addict
>>
>>222244408
Tror inte han trollar faktiskt, har sett han skriva liknande saker i andra trådar.
>>
Detta är något vi måste börja diskutera och ta seriöst. Jimmie Åkesson är som bekant ett skolexempel på extrem psykologisk projicering.

Han hyllar sig själv som gängkriminalitetens värsta fiende, vill förbjuda umgänge med gängkriminella och pekar ut invandrare som den stora boven, samtidigt som han själv festar privat med högt uppsatta gängkriminella hemma hos sig och beter sig precis som en gangster i toppen. Regler för folket, undantag för Jimmie. Klassisk SD-hypokrasi.

Han kräver att invandrare ska visa "god vandel". Själv har han spelmissbruk, psykisk ohälsa som fått honom att vakna mitt i natten och kasta sig rakt in i väggen, en tydlig narcissistisk läggning med den där ständiga fejkgrimasen som aldrig ser genuin ut. Hade han inte helt ruttna tänder för 20 år sedan också? Nu fixar han tänder och kör skönhetsoperationer för att dölja det hela.

Han fördömer narkotika med skarp röst, samtidigt som han både privat och professionellt omger sig med folk som knarkar. Partiet kryllar av narkotikabrukare och han själv ser ut som ett jävla tjackhuvud med den där uppspärrade, stirriga blicken.

Och så har det nu kommit fram att han ägnar sig åt korruption, bedrägerier och skattefiffel, exakt det han älskar att peka finger åt hos andra och lova att bekämpa.

Mönstret är solklart. När han dessutom börjar prata alltmer om pedofili, kastreringar, preventiv inlåsning och liknande, då är frågan inte längre om han projicerar. Allting pekar på att han själv är pedofil. Det börjar ju nästan kännas som normen inom partiet vid det här laget.
>>
>>222245107
Kapitalismens ondska slår till igen
>>
har gjort exakt noll idag
>>
>>222245107
suedi barn kan sina föräldrards banknummer utantill och bara köper vafan dom vill vänster o höger, medans mina blatteföräldrar fick damp om man bara frågade om en hundring för att käka burger king på rasten med kompisarna
>>
>>222245107
> Spelplattformen har sagt nej till att återbetala pengarna då man anser att pojken ingått ett juridiskt bindande avtal genom att ha godkänt användarvillkor.
så ett barn kan inte köpa alkohol, köra fordon, ha sex, jobba i kassan, eftersom dom är okapabla till att ge samtycke och förstår inte innerbörden av ansvaret men att spendera 23k är ok?
det är ju samma principer i alla exemplar så hur kan dom säga ja eller nej till vissa? antingen gäller nej eller ja på alla.
>>
>>222245325
13-årsgräns på steam, han har brutit mot användarvillkoren
>>
>>222245212
jag vaknade 12 och käkade frukost 14, har ingen ork
man saknar familjen och släkt, flytta ensam till en självmordslåda är ett judiskt trick till att få en att må bice, bli lamslagen av livet, få pengarna focerat ut ur en och njuta av ingenting
>>
>>222245417
Ingen hjälpte dig
>>
har köpt chips och ölkorv till fotbollen ikväll
>>
>>222245352
tror inte det är steam han har använt, det hade inte varit något trubbel då.
måste vara en girig plattform som roblox eller EA
>>
in gene help tea you
>>
tänk om usa och iran möts på fotbolls planen
>>
>>222245468
ingen öl?
>>
>>222245325
>så ett barn kan inte köpa alkohol, köra fordon, ha sex
>det är ju samma principer i alla exemplar så hur kan dom säga ja eller nej till vissa? antingen gäller nej eller ja på alla
Jag ser dig, pedofilen
>>
>>222245212
vill förövrigt kyssa varje del av hennes kropp
>>
>>222245568
bilden föreställer ett barn
>>
>>222245556
där är ju öl i korven
>>
>>222245568
blev bannad i 3 dagar för att jag kallade någon som gjorde ett sånt här liknande brev för pedofil
fick mig verkligen att slå en funderare
>>
>>222245591
oj ;_;
>>
File: 1769567345213626.jpg (150 KB, 1280x720)
150 KB JPG
>>
>>222245468
fotbollsfans äcklar mig in till själen, hur kan ni samlas i tiotusentalen ibland hundratusentals för att se en match men vägrar lyfta fingret för ett våldtäcktsoffer eller mordoffer?
det sjukaste är tjejen i skellefteå som blev våldtagen men tydligen inte ”tillräckligt” länge för att förövaren bli straffad för grov våldtäckt och därmed slapp utvisning
varför står ni inte och demonstrerar? ni är äkta goycattles och förtjänar varken att leva eller landet
>>
>>222245654
treradspedofilen du knottrar
>>
>>222245592
Jag ser dig, lundapedofilen
>>
>>222245613
Tycker jag är bra, när man gör sådana anklagelser skadar man inte bara känslorna hos den andra brevaren utan man förringar även riktiga fall av pedofili
>>
>>222245562
varför tog du bort andra halvan av meningen?
du gjorde det pedofiligt, säpoagent och SVT transa bajsus
>>
>>222245654
Santombomb. Fotbollsfans är helt CP.
>>
File: 1756141166225986.jpg (6 KB, 225x225)
6 KB JPG
>våldtäcktsoffer
>våldtäckt
>>
>>222245708
Nu är det så att jag har flera gånger tidigare sett dig klaga om att det inte är lagligt att knulla barn förr. Du ställer alltid frågor och funderare som just det där brevet och det inblandar alltid barn och sex.
>>
>>222245654
du menat alltså att tiden man blir våldtagen inte ska spela någon roll?
att bli våldtagen i 63 sekunder och i 4 timmar är alltså lika för dig?
är det verkligen det du menar?
>>
>>222245107
kommer ihåg när man köpte ett spel och inte hade det här judiska mind tricks med skins som kostar 500 kr eller är designade att göra barn till speltorskar med lootcrates
>>
>>222245726
Men vadå dom täcker ju doms kropp med våld lixom
>>
>>222245762
varför svarar du på ditt eget brev treradspedofilen?
>>
>>222245726
Grammatikblöjan
>>
>>222245325
Tänk så här, företag är onda och vill bara tjäna pengar. Om de hade tjänat pengar på att våldta barn så hade de gjort det också.
>>
>>222233809

varför gjorde han det
>>
>>222244317
Fredrik arvidsson? Tror jag
>>
>>222245777
varför slutar ditt brev på tre likadana siffror trippelpedofilen?
>>
>>222245787
Felstavning är inte grammatik, zingomolgat
>>
>>222245757
du är ett schizo, har inte brevet liknande brev förut
du missade poängen med brevet också för du låste in dig på ”sex” och fick bögpsykos
poängen var att det är väldigt tydligt i lagarna/samhället att barn INTE kan ge samtycke
>>
>>222245832
dds treradspedofilen det räcker nu
>>
>>222245468
tack för inspo kingen det blir ölkorv och hummus tabbouleh för min del,
>>222245556
och öl!
>>
>>222245654
fint brevat suedi skål
>>
som zlatan sa: bollen är rund
>>
>>222245910
Varför svarar du på dig själv?
>>
>>
>>222245762
det är handlingen och omständigheterna som spelar roll
om du blir huggen i benet och förblöder efter 4 timmar eller huggen i halsen och dör efter 10 sekunder så ska du dömmas för mord oavsett.
tjejen var påväg hem från kvällsskiftet i mcgoyslop och blir oprovocerat våldtagen under en bro av en ensamkommande neger ”flykting”
hur kan det inte automatiskt bli grovt straff och utvisning?
negern ska ju inte vara vid liv egentligen om vi inte hade tagit in honom.
>>
>>222245797
så att legendariska brev som dessa ska kunna göras
>>
>>222245967
fast hon dog ju inte så din jämförelse är ju efterbliven
en bättre jämförelse hade varit ifall hon blev knivtorterad i 4 timmar eller 10 sekunder och din position där är ju att det spelar ingen roll om det är 4 timmar eller 10 sekunder
älskling... förstår du att du förlorar debatten?
>>
>>222244491
Sjukt hur alla som någonsin har blivit något har brutit mot jantelagen
>>
>>222233809
fint brevat suedi skål
>>
treradspedofilen försvarar våldtäktsnegrer
>>
>>222244780
va va va, är det allt du kan säga ditt hjärndöda missfoster? sissela hade mått bättre om du dödade dig själv stalker
>>
tele2 ringde och ville skicka en ny router till mig så jag kan få fem gånger snabbate internet och så ville de halvera min räkning samtidigt

vad är hållhaken här?
>>
Argentina used to be 85% white
real Argentinians will never be brown, no matter how much it hurts the subhumans on this shitty brown website*
>>
File: 1781100307849744.mp4 (3.86 MB, 1012x1800)
3.86 MB
3.86 MB MP4
>>222245468
Bara en match ju och den går på (((TV4))) som man inte har.
>>
File: 1774823731008.mp4 (1.28 MB, 720x822)
1.28 MB
1.28 MB MP4
>>
>>222245654
Förstår inte varför fotbollsfans är de enda du tycker ska ta ansvar och demonstrera? Alla gör väl något för att ha kul på sin fritid.
>>
>>222246099
ok det är din åsikt men varför valde du att breva den webbumen tillsammans med ditt brev?
>>
>>222246104
Mongoarmarna
>>
>>222246115
Han är sur för att han inte fick vara med och spela på rasten och dömdes till ett liv av knotter i pojkrummet
>>
>>222246099
Varför är sv ho tjock?
>>
>>222246115
Dom har kul på fel sätt. Chipsmongon som drycker sig fulla och sitter framför TV:n och tjoar när neger #374 sparkar på en boll.
>>
>>222245613
Mods är transor och pedofiler. Det ser man tydligt på bräden som /v/ där off topic pedofiltrådar tillåts men att kritisera dessa trådar leder till ban. Kom ihåg att städisar och mods blev läckta och du kan hitta dem.
>>
>>222246167
Svenskt samhälle är extremt dåligt på att förespråka bra kost till barn så folk växer upp med väldigt ohälsosamma matvanor.
>>
File: 1712695901900332.webm (1.85 MB, 1920x1080)
1.85 MB
1.85 MB WEBM
gigantisk rödflaggsick på killar som inte gillar fotboll enligt alla kvinnor jag känner
>>
>>222246184
Hur har du roligt?
>>
>>222246188
Vilka pedofiltrådar?
>>
>>222246213
ick på kvinnor som har intressen som inte är städa och laga mat
>>
>>222246184
Meh, det finns mycket värre hobbies, typ folk som tittar på strömmare och ger dem pengar osv.
>>
File: genkartan.jpg (212 KB, 720x816)
212 KB JPG
Varför har ni så mycket gult?

Har ni tänkt på att haplogrupper är lite som könssjukdomar som någon avlägsen förfader fixade åt hela släkten?
>>
File: 17856734524377.jpg (463 KB, 1206x2144)
463 KB JPG
>>222246167
man ska ha lite att kunna hålla i när det är kallt
>>
Svenskar och svenska samhället har ändå bara varit elaka mot mig hela livet så varför ska jag ens bry mig? Inte för att blattarna är bättre men 95% av svenskar borde också försvinna när de tidigare nämnda är borttagna.
>>
>>222246233
Om jag länkar kommer du bara svara
>mjäää det faktiskt inte pedofili för att _____
>>
>>222246213
Personligen gillar jag inte fotboll för männen som spelar det är osportsliga och väldigt pinsamma i hur de beter sig när de gör illa sig, gråter och rullar runt som små barn.
>>
File: 20220813-172119.jpg (245 KB, 1011x1089)
245 KB JPG
>>222246093
va
>>
>>222246269
En sån tack
>>
>>222246283
Svara bara på min fråga, jag blev nyfiken eftersom jag hade aldrig hört om detta
>>
>>222246032
så att hon blev våldtagen när hon var trött, utmattad, rädd, maktlös, ensam spelar ingen roll?
och att han är en ensamkommande ”flykting” som (om han verkligen är en flykting) är skyldig sverige sitt liv och ska vara tacksam att vi ger honom bostad och pengar gratis spelar inte heller någon roll?
flera fel blir då rätt i din bok? det var inte grovt för att det var kortvarigt? det uppstod allvarliga konsekvenser för henne livet ut nu men det är ok för det varade under en kort stund?
fortsätt att vara en bra goy, stå inte upp för dina medmänniskor, nej ryggradslösa goy du är så bra på att skydda ondskefullt beteende att du kommer bli belönad med mera goyslop, goydis, insektsfoder
>>
File: 1768499813687.webm (1.85 MB, 640x800)
1.85 MB
1.85 MB WEBM
>eftersom jag hade aldrig
>>
>>222246195
Ser en sitta med en chipspåse och tappar omedelbart respekten för henne.
>>
förolämpa och skrika sönder öronen på svenska killar med asiatisk fv
>>
File: 1657992477035 (2).webm (1.95 MB, 1596x886)
1.95 MB
1.95 MB WEBM
>>222246291
videodomarna har mer makt än någonsin detta VM:et och de ska kunna fånga sånt skit bättre
>>
>>222246213
Det är inget fel på just fotboll men det är så uppenbart att fotboll används för att manipulera framförallt män och tömma dem på deras energier de hade använt för deras egen vinning.
>>
>>222246310
>>>/v/740811087
Har inget med spelet Pragmata att göra, tråden är mötesplats för pedofiler
>>
>>222246213
Att kunna snacka lite fotboll är grundläggande social kompetens. Alla kan hänga med i snacket och ha kul.

Finns inget mer cringe än när incels ska börja prata om e-sport eller Formel 1.
>>
>>222246272
Varför ska man vara snäll mot en ond folkmordisk judeblöja som dig?
>>
>flickvännen bakade hjärtformade bullar
nu svullar vi extra gott
>>
>>222246374
Jag snackar alltid om hur de filmar och beter sig som fruntimmer, misstänker att kvinnor blir imponerade av min manlighet när jag säger så.
>>
kommer ni ihåg när det snackades och varnades om att förvara mobilen i fickan förstörde sperma osv och sen bara blev det helt tyst om det och ingen snackar mer om det trots att vi nu se barnfödande kalopsa över den utvecklade världen?
>>
>>222246115
fotboll, hockey, mma, alla typer av fans äcklar mig.
fotbollsfans äcklar mig mest för ni gör det i störst folkmängd.
ni får gärna ha roligt men ni gör inget mot alla fel som händer i sverige, ni orkar inte ställa er upp för något annat än fotboll
>>
>>222246438
när hörde du senast om en tjej som blev våldtagen på läktaren?
exakt. det är väl snarare fel på resten av folket.
>>
>>222246378
Varför inte?
>>
>>222246438
Du gör konstiga kopplingar som inte är logiska.
>>
>>222246438
VAD FAN GÖR DU ÅT SAKEN SJÄLV DÅ?
>>
>>222246436
Och du tror på allvar att det inte är på grund av sociologiska skäl som barnafödande minskar?
>>
fotbollsfans är helt cp, de blir fyllda med mordstankar om du talar illa om deras fotbollslag eller hejar på motståndarlaget.
men att kalla deras familj för horor, våldta deras barn, ligga med deras systrar eller fru är fullt ut ok.
fotbollsfans är /låg/T och feminiserade könslösa barbiedockor
>>
Vad knottras det om idag då? Fotboll?
>>
File: 1789596723412362436.jpg (107 KB, 1440x1800)
107 KB JPG
någon tipsade om Sarah Arabic tidigare idag och nu har jag ronkat cocken halva dagen
fan jag önskar att hon var min mamma
sjukt
>>
>>222246598
l1ka
>>
>>222246565
nu tror jag faktiskt att du inbillar dig
>>
File: HKekt_FXIAARJOn.jpg (133 KB, 839x1280)
133 KB JPG
>>
>>222246515
Inte han men jag gissar på att det beror på en kombination av saker och ting osv.
>>
>>222246565
Måste vara jobbigt att sitta och fantisera ihop grejer att bli arg på
>>
>>222246565
asg asg ja och sen knottrar de om att "vi" vann asg vadå vi du gjorde ingenting
>>
>>222244602
Ulf Kristersson har dödat hundratusentals i Iran och Palestina och Kuba
>>
>>222246620
>rå fläskfärs
suedi leker med döden
>>
File: file.png (1.16 MB, 1170x1006)
1.16 MB PNG
Är det här ett bra tillfälle att gå ut till nån random sportspub i stan och skaffa nya polare medans man tittar på vm?
[spoiler]Jag har inga vänner och jag bryr mig inte om fotboll[/spoiler]
>>
>>222246656
asg
>>
>>222246656
Ja ;_;
>>
>vi vill att fler ska känna samhörighet
>NEJ INTE SÅ
>>
>>222246468
felet är att ni inte orkar stå enade när det kommer till saker som faktiskt gäller.
>>222246472
jag ger tydliga kopplingar på att ni goys orkar spendera tid, energi och hjärnkapacitet på onödigt skit
>>222246477
jag lyfter upp problemet
>>
>>222246656
vad du än gör fråga INTE hur "offside" fungerar
1. du blottar dig själv som en turist
2. ingen vet faktiskt hur offside funkar alla bara låtsas t.o.m domaren därför det blir fel så ofta
>>
>>222246382
är hon tjock? kommer du dofta hons fisar sen?
>>
File: IMG_20260214_210750.jpg (3.64 MB, 3000x4000)
3.64 MB JPG
>>222246382
>Inte saffransbullar med mandelmassa
Nästa gång får hon faktiskt göra bättre
>>
>>222246656
nej något fopollsfyllo kommer att börja bråka med dig
>>
>>222246689
Offside är inte komplicerat alls, mongobögen
>>
>>222246693
Sisselapedofilen, fan va' ful du är
>>
File: 1672351804577.webm (2.71 MB, 576x1056)
2.71 MB
2.71 MB WEBM
>>222243935
Kvinnor.
>>
>>222246471
Du fantiserar om folkmord och sen leker du offret och kräver att du ändå ska få respekt. Kan man inte uppföra sig på festen får man räkna med att inte bli bjuden igen.
>>
>>222246705
mongobögen
>>
>>222246620
Det luktar död när han fiser.
>>
>>222246743
Simpar.
>>
goysuedi gjorde en grupp på facebook sekunden bränslepriset gick upp för det kändes i fickan men har inte lyft ett finger för den ökade kriminaliteten eftersom det inte har direkt påverkat dom personligen (även om det har)
>>
>>222246743
Paxar hon i rött och hon innan
>>
>>222246656
Ja du kan lära dig att gilla fotboll och skaffa nya vänner.
>>
File: 1768965762562346.jpg (1.23 MB, 1200x1200)
1.23 MB JPG
>>
>>222246781
man måste vara tolerant
>>
>>222246743
Ska de åka kukkarusellen igen?
>>
Ni som sjuder över fotboll, varför inte bara träna på att vara en normal, social människa? Finns nästan inget bättre tillfälle än VM.

Gå till närmaste sportbar som visar VM och sup er fulla och ha roligt med folksamlingen.

https://www.youtube.com/watch?v=-gVArx2avdI
>>
>>222246743
Nu ska dom ut och knarka och supa och knulla massa grabbar som de inte känner.
Vidriga festhoror med ruttna hjärtan.
>>
>>222246826
nej det fyller mig med mordiskt hat
>>
Medicin är mera hantverk som snickeri, rörmokeri än vetenskap
>>
>>222246483
asg att janne blev arg på detta brev
>>
>>222246835
Oj, varför så bitter
>>
>>222246835
osså sen blir dom kära i killen osså blir ihop osså blir dom förlovade osså sen skaffar dom barns ihop osså lever dom länge ihop ^_^
>>
Vaknade från tuppluren med en enorm erektion
>>
File: 1780680550334310.webm (1.38 MB, 820x976)
1.38 MB
1.38 MB WEBM
vad är er åsikt om kusiner som har sex?
>>
>>222246856
Du kommer inte få knull oavsett hur många kvinnor på nätet du försvarar, vitryddaren
>>222246864
Det där händer aldrig, gråtbögen. Horor med ruttna hjärtan hatar barn, dom vill bara knulla kille efter kille för att dom är för "självständiga" för att skapa en familj
>>
>>222246918
Det är äckligt
>>
>>222246889
vill ligga bakom dig, gnida mitt stånd mellan dina skinkor och massera dina tuttar och clitty
>>
Ja ja, jag ser dig, koprofagpedofilen.
>>
>>222246918
Enda gången jag haft sex är med min kusin
>>
>>222246932
Nej det vore ju faktiskt jävligt märkligt, har fått knull och fver dock
>>
>>222246918
helt normalt
>>
File: 1736910729104.png (1.02 MB, 1170x955)
1.02 MB PNG
>>222246679
>>222246689
>>222246795
>>222246826
ok och hur går jag fram till en grupp av främlingar som sitter i en bar och börjar prata med dom utan att göra bort mig själv eller bli utskrattad?
>>
>>222246750
Det var inte jag som började.
>>
>>222246826
>bli en av goycattle
>>
>>222246986
Bara va dig själv
>>
vad pratar man om med sina fotbollskompisar? ;_; har man sex med dom osså?
>>
>>222246986
Sätt dig och kolla på matchen ,drick lite alkohol och så hurrar du när de andra hurrar, till slut är det bara börja snacka med någon.
>>
>>222246991
Du började för två tusen år sedan, judeblöjan. Helt 7kt att du valde en mördare över världens snällaste man.
>>
vet inte vem togashi är eller vad det var hen gjorde som tog tre dagar
>>
>>222246918
Mamma tjatar om att jag måste gifta mig med kusinen från Libanon
>>
ni är äckliga normalbögar
>>
>>222247009
Det beror på om de är bögar eller inte, många bögar gillar inte fotboll som du kanske märkt i tråden
>>
>>222247025
Är inte jude, men jag har börjat förstå varför de hatar oss gojar.
>>
File: 1753242120352421.jpg (206 KB, 1052x1130)
206 KB JPG
pawg fis porr är poppis
>>
>>222247026
han blev den mest följda mangakan
>>
>>222247081
knula fita sex sexknulla sex
>>
>>222246826
>>222247081
shakira shakira hips don't lie
>>
>>222247081
d1a + futa
>>
går ut på stan och det är indier överallt
>>
>>222247078
Jag är så innerligt trött på kommentarer som den här. Varför bidrar du inte själv och begår självmord?
>>
Beklämmande få unga människor pratar äkta sjungande svenska. Många har nån klanglös autistoid betoning.
>>
>>222247191
jag pratar med vilken betoning jag vill nbögen
>>
>>222247191
>beklämmande
tala som vanligt folk ditt jävla pretto
>>
>>222247191
asg minns du zoomergrisen
>>
File: 161412547854.jpg (18 KB, 320x310)
18 KB JPG
jävlar vilken tidskapsel

https://www.youtube.com/watch?v=7G-SO10WMFI

det fina gamla sverige...
>>
>>222247191
svenskar tror på sitt eget skitsnack pga hur det låter
>>
>>222247191
houll flabben
>>
>>222247191
Kallas evolution, du hann inte med.
>>
>>222247238
"Gamla Sverige" var också ett jävla saggehål.
>>
File: flabben.png (323 KB, 1280x1053)
323 KB PNG
>houll flabben
>>
File: 1777390830608050.jpg (149 KB, 1290x1487)
149 KB JPG
>>222247191
>>222247215
>>222247216
>>222247219
>>222247245
>>222247270
zoomers be lajk
>>
>>222246937
Jag har aldrig varit i en fitta. Bor i en självmordslåda. Inte ens mammas fitta (kejsarsnitt). Jag vet inte hur fittsaft känns. Jag har aldrig sett könshår annat än min egen. Jag kan inte knulla.
>>
>>222247296
*ba
>>
>>222247296
Var det inte judisk negerkrull?
>>
>>222247305
kommer bäzza din äzz
>>
>>222247305
du får väl fixa det då
>>
File: 1754523533656446.gif (1.54 MB, 640x640)
1.54 MB GIF
https://www.youtube.com/watch?v=c37GL5IZG-o
>>
>>222247305
>vbp hittar på om fru
>vbp säger sig nu vara oskuld
asg
>>
kommer asga när sverige åker ut i gruppspelet utan en enda vinst
>>
fitthorlandet sverke
>>
De enda de behövde göra vara att föda 2.1 barn
Seriöst
Nu måste vi leva i helvetet pga deras jävla val
Dra in deras pensioner och försäkringen, ta deras egendomar. HATAR DESSA RÅTTJÄVLAR. HATAR DERAS SVIKANDE ARSLEN.
>>
>>222247361
Du mår dåligt och jag tycker synd om dig.
>>
>>222247331
>>222247336
har ingen kontroll över mitt liv
jag vaknar och så blir jag tillsagt vad jag ska göra och jag blir föst runt av andra människor tills de säger att jag kan gå hem och vila så jag har energi till att göra om samma sak nästa dag
men tydligen så är jag ingen slav eller träl och jag gör detta frivilligt och det finns ingen bättre tid att vara levandes än just nu
>>
RYSSLAND HAR BÖRJAT DRA TILLBAKA FRÅN FRONTEN

DET FACKING HÄNDERRRRRRRRRRRRRRR
>>
>>222247354
Kan du inte känna i luften att det inte är vbp?
>>
>>222247412
AHAHAHHAHAHHA SERBUS BÅH
>>
>>222247354
Osynkade bög som inte läste förra tråden
>>
Neetar och incels bevarar äldre svenska genom att vara socialt isolerade
>>
File: mjölkfenotypen.jpg (105 KB, 640x1138)
105 KB JPG
>Kan du inte känna i luften att det inte är vbp?
>>
sjukt att horan redeemade
>>
>>222247416
>>222247426
>vbp blir påkommen och sambögar
ASG
>>
>>222247238
https://www.youtube.com/watch?v=vfl9pwdNr40
>>
>>222247361
Hoppas inte det. Jag vill ha fler avsnitt av Filip och Fredriks VM-podd
>>
JAG HATAR RÅTTAN
>>
>>222247452
Påminner förövrigt om filip hammar
>>
>>222247445
Du är inte den skarpaste kniven i lådan
>>
>>222247412
källa på det
>>
Jag måste leta reda på mina solglasögon så jag kan spana in lättklädda tjejer utan att det märks.
>>
>>222247447
var fan tog e-type vägen
han ägde fan radion cirka 2000
>>
Ryssland, ärans och hjältarnas land, kan inte förlora. NAFO-fjollor är sinnessjuka.
>>
>Du är inte den skarpaste kniven i lådan
>>
>>222247431
Hur kan man vara så här ful?
>>
>>222247495
Han fastnade i saudiarabien nyligen
>>
Suedi förvarar sina knivar i en låda och undrar varför hans tomatskivor alltid blir mosade
>>
>>222247502
durå
>>
>>222247495
Han liverapporterar från Dubai och härjar
>>
Minns ni när vbp låtsades som att han hade barn?
>>
>>222247495
Han är bästa kompis med Kristersson
>>
>>222247495
han driver en rasistrestaurang
>>
>>222247540
kingen
>>
ny affärsidé: foodora för sprit
>>
ny affärsidé: foodora för fitta
>>
>>222247579
https://www.systembolaget.se/kundservice/hemleverans/1b64d88e-7e37-4e0c-ba7d-866c12829954/hur-bestaller-jag-alkohol-med-hemleverans/99202209-3985-44f0-995f-f2435f7c8d30/
>>
Älskar att chuddar har börjat erkänna att de är pedofiler för ett äga vänstern. Fortsätt med det. Jag lovar att du inte kommer få en tegelsten i huvudet när jag hittar dig.
>>
suedi tillåts inte förvara knivar hemma
>>
>>222247622
påminner för övrigt om Fredrik Mikael Holmberg, Säbytorgsvägen i Salem, Rönninge kommun.
>>
ny affärdsidé: foodora fast förarna är svenskar
>>
Futadoora
>>
File: Skärmbild (63).png (77 KB, 227x168)
77 KB PNG
>Älskar att chuddar har börjat erkänna att de är pedofiler för ett äga vänstern. Fortsätt med det. Jag lovar att du inte kommer få en tegelsten i huvudet när jag hittar dig.
>>
>>222247651
Det blir 500 kronors hamburgare det
>>
>>222247621
det är faktiskt HEBE-fili
>>
File: FoodoraKladd.jpg (702 KB, 1079x1742)
702 KB JPG
>Där ska han ha pussat henne på mun och kinder, tafsat på bröst och rumpa, försökt föra in tungan i munnen och tagit hennes mobil för att lägga till sig på Snapchat
>Det kändes dåligt. Det kändes hemskt, säger flickan
Varför är svenska flickor så rasistiska?
>>
>>222247673
Varför är Harry Potter kommunist?
>>
SD försvarade pedofiler i örebro
>>
>>222247694
Wizarding world är oironiskt ett nyliberalt mardrömssamhälle
>>
>>222247688
Fria Tider-layouten
>>
Vänsterns hjältar(Foucault/Beria) är ju för det.
>>
trollerivärlden
>>
Ny
>>222247745
>>222247745
>>222247745
>>
>>222247522
Jag är kanske inte den snyggaste stenen i samlingen men du ser ut som du borde hållas så långt borta från sandlådan som möjligt
>>
Det är okej att vara lite osynkad.
>>
>>222247694
han bor i en skrubb
>>
>>222247784
jo
>>
>>222247621
Kommer ihåg när den sexuella revolutionen hände och vi fick barnporr överallt. De backade tillfälligt men det kommer komma tillbaka i framtiden från "progressiva" människor. Sexuell degeneration är överallt, det kommer bara eskalera.
>>
Chuddus kan inte formulera sina argument själv och har AI att göra det

[Advertise on 4chan]

Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.